Ser precis ut som hålen steklar gör på min uteplats och även ett par i sandlådan. Stå och titta en stund så bör du se vad som går in och ut

S Susanne Ericson1 skrev:
Hej.
Vi upptäckte massor av hål mellan stenarna på vår framsida så vi fyllde igen dom med sand. Och nu är hålen tillbaka. Vad är det som gör hålen? Fåglar . Insekter? Vad ska vi göra så dom inte kommer tillbaka. Har inte haft det här problemet tidigare.
Tacksam för tips
Kan vara en blandning av djur.. generellt hade jag sagt myror.. för det är det hos oss! Men ena hålet i bild tyckte jag såg "lite för stort ut" för att vara just myror.

Kan vara lite enerverande när man sopar o rensar.. och de jobbar lika hårt.. och får de jobba lite för länge blir stenen lite ostabil (dvs när för mycket fogsand är bortforslad).

Man får helt enkelt försöka "sopa tillbaka" fogsanden där de jobbat bort den..

(finns lite olika fogar att välja på om man vill försöka "göra om allt".. lite hårdare fog tex)

Man kan också sopa ned cementbruk mellan stenarna. Då kommer djuren att få jobba hårt...

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
S Susanne Ericson1 skrev:
Hej.
Vi upptäckte massor av hål mellan stenarna på vår framsida så vi fyllde igen dom med sand. Och nu är hålen tillbaka. Vad är det som gör hålen? Fåglar . Insekter? Vad ska vi göra så dom inte kommer tillbaka. Har inte haft det här problemet tidigare.
Tacksam för tips
Ser ut som myrorna har satt bo.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.