Menar du hur man åtgärdar den bristfälliga läggningen med skarvar?
Det kan man inte utan att riva upp och lägga om eller lägga ett nytt golv.

• Gilla
magnuse74
  • Laddar…
maah maah skrev:
Menar du hur man åtgärdar den bristfälliga läggningen med skarvar?
Det kan man inte utan att riva upp och lägga om eller lägga ett nytt golv.
Ok tänkte om man kan ta bort tröskeln, för det finns ingen dörr, och lägga ngn annan typ av tröskel eller liknande.

Bästa svaret

Eller menar du hålet vid trösken? Det går att lösa med en list

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Eller menar du hålet vid trösken? Det går att lösa med en list
Ok tack det var det jag menade 👍

K
M Moneri skrev:
Ok tack det var det jag menade 👍
Spännande ändå att man har ett problem man vill ha hjälp med men total avsaknad av beskrivning av osagda problem

• Gilla
Thomas59 och 9 till
  • Laddar…
Du menar avståndet mellan golvet och tröskeln som antagligen förespråkas av golvtillverkaren för att golvet skall kunna röra sig? det brukar man täcka med lister.

Farstatjej90
Ändå galet att du tittade på det där TS och tänkte "ett alternativ är att byta golv"

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Jag kanske låter totalt okunnig nu (och det är jag). Men om golvet ligger löst så borde man väl även kunna knacka ihop det så att fogarna drar ihop sig?

Tänker lite som en sådan där barnleksak med nio bitar man flyttar runt för att skapa en bild.

Cheesen
M Moneri skrev:
[bild]
Det går inte att åtgärda utan att bryta upp och lägga om eller nytt. Finns det kvar några paket av det gamla så kan det räcka... oerhört fult lagt, man bör alltid sträva efter att lägga halv i halv så slipper man så fula mönster på golvet.

M Moneri skrev:
Ok tänkte om man kan ta bort tröskeln, för det finns ingen dörr, och lägga ngn annan typ av tröskel eller liknande.
Ja du kan göra det men det är rätt mycket jobb. Men det finns tunna breda eklister. Eller en plåt. Men då behöver man stöd under merparten av listen

• Gilla
Moneri
  • Laddar…
Om det nu är springan vid listen så går det ju även att fylla med träfärgad fogmassa om man vill få det lite mindre i ögonfallande. Inte den snyggaste lösningen men vill man inte leka finsnickare och göra sig en täckande list är det nog enklaste alternativet. Blir man inte nöjd är det ju bara att peta port det tänker jag.

• Gilla
Moneri
  • Laddar…
Kvartslist i ek på närmre sidan. Troligen för lite höjd för en sån på bortre sidan?
Annars byta ut tröskeln till en slät tröskel i ek, som finns i olika bredder, och kan täcka båda springorna. Men då kräver anslutningarna mot dörrkarmen åtgärd för att se bra ut.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.