2 687 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Amatör som gjort detta, hur gör man lättast här? Utan att byta golv
Jag kanske låter totalt okunnig nu (och det är jag). Men om golvet ligger löst så borde man väl även kunna knacka ihop det så att fogarna drar ihop sig?
Tänker lite som en sådan där barnleksak med nio bitar man flyttar runt för att skapa en bild.
Tänker lite som en sådan där barnleksak med nio bitar man flyttar runt för att skapa en bild.
Om det nu är springan vid listen så går det ju även att fylla med träfärgad fogmassa om man vill få det lite mindre i ögonfallande. Inte den snyggaste lösningen men vill man inte leka finsnickare och göra sig en täckande list är det nog enklaste alternativet. Blir man inte nöjd är det ju bara att peta port det tänker jag.
Kvartslist i ek på närmre sidan. Troligen för lite höjd för en sån på bortre sidan?
Annars byta ut tröskeln till en slät tröskel i ek, som finns i olika bredder, och kan täcka båda springorna. Men då kräver anslutningarna mot dörrkarmen åtgärd för att se bra ut.
Annars byta ut tröskeln till en slät tröskel i ek, som finns i olika bredder, och kan täcka båda springorna. Men då kräver anslutningarna mot dörrkarmen åtgärd för att se bra ut.
Klicka här för att svara