Hittade denna maskin i huset, undanstuvad. Är nyfiken på vad det är, tror det har något med ventilation eller fuktkontroll att göra så därav detta underforum.
Den är ungefär 30x30x30 cm stor och väger väl en 20 kg.
Stickproppsansluten.
Ena sidan
Upp till höger: "Torr luft"
Mitten: "Reg. luft"
Längst ner: "Hygrostat"
Andra sidan
Nere till vänster: "Våt luft"
Mitten: oläslig etikett
Naturligtvis kopplade jag in den. Den surrar och fläktar, det blåser ur det nedre och övre röret, suger i de mittersta rören. Det nedre röret har märkbart varmare luft än ute.
Apparaten drar ca 1350 W så där måste finnas ett värme-element i den.
Den är ungefär 30x30x30 cm stor och väger väl en 20 kg.
Stickproppsansluten.
Ena sidan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upp till höger: "Torr luft"
Mitten: "Reg. luft"
Längst ner: "Hygrostat"
Andra sidan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nere till vänster: "Våt luft"
Mitten: oläslig etikett
Naturligtvis kopplade jag in den. Den surrar och fläktar, det blåser ur det nedre och övre röret, suger i de mittersta rören. Det nedre röret har märkbart varmare luft än ute.
Apparaten drar ca 1350 W så där måste finnas ett värme-element i den.
Avfuktare.
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Torrluftsaggregat är ett sätt att uttala det på.
Ah, se där.
Sökte jag på torrluftsaggregat så fick jag på bildsökning reda på att det verkar vara en Munters M100, M120 eller liknande. Återstår att se om man kan ha någon nytta av den.
I vilka situationer använder man en sådan typiskt?
Sökte jag på torrluftsaggregat så fick jag på bildsökning reda på att det verkar vara en Munters M100, M120 eller liknande. Återstår att se om man kan ha någon nytta av den.
I vilka situationer använder man en sådan typiskt?
Vid museijärnvägarna använder man dom till att torka ur ångpannorna på ångloken vid vinteravställningen. Har sett några sitta utanpå en byggnad vid ett regemente nära mig så jag antar att man kan avfukta inomhusluft med som också.T tompaah7503 skrev:
Tack, ska kolla med vår lokala järnvägsförening om de skulle vilja ha den till skänkes.Hennke85 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden