Hej.
Var ute och fixade i trädgården och såg att dessa börjat växa på baksidan av trädgården. Är det någon som vet vad det är för växt
Var ute och fixade i trädgården och såg att dessa börjat växa på baksidan av trädgården. Är det någon som vet vad det är för växt
Jag tycker att det liknar jätteslide. Den är lik och uppför sig som parkslide.
Man ska inte överdriva risken med den. Åvanmarksdelar rotar sig inte särskilt lätt. Dekan man lämna kvar på platsen. Rötter är segare, de ska man inte lägga i komposten eller någon annanstans. Men det är fortfarande en ört, inte ett monster.
Man ska inte överdriva risken med den. Åvanmarksdelar rotar sig inte särskilt lätt. Dekan man lämna kvar på platsen. Rötter är segare, de ska man inte lägga i komposten eller någon annanstans. Men det är fortfarande en ört, inte ett monster.
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Men så jag ska bara låta den vara? Eller ska jag klippa dem eller gräva bort dem? De växer på en liten jordkulle bredvid komposten, ca 30 småväxterD Daniel 109 skrev:Jag tycker att det liknar jätteslide. Den är lik och uppför sig som parkslide.
Nej, låt dem inte vara. Det är en växt som man inte vill ha. Visst kan du gräva bort den om du vill det. Men se till att inte flytta jord till något ställe där den har möjlighet att etablera sig. Att gräva bort rötter gör ju att den försvinner snabbare. Att bara plocka skotten tar tid.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden