Hej.

Var ute och fixade i trädgården och såg att dessa börjat växa på baksidan av trädgården. Är det någon som vet vad det är för växt :)

• Växt med gröna blad och brun stjälk i trädgården, växer nära ett stängsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grön växt växer upp ur marken i en gräsbevuxen trädgård, med flera små löv runt stammen.
    Skapa konto
  • Små plantor med gröna blad som växer bland gräs i trädgården.
    Skapa konto
Parkslide tycker jag det ser ut som

Violina Violina skrev:
Parkslide tycker jag det ser ut som
Ok tack för svar, vad kan man göra för att få bort dom?

Klippa ner dem "hela tiden" och kasta det man klippt bort i BRÄNNBART (alternativt elda själv)

Violina Violina skrev:
Klippa ner dem "hela tiden" och kasta det man klippt bort i BRÄNNBART (alternativt elda själv)
Ok men eftersom dom är små och växer på en jordkulle, kan man gräva bort allt och slänga snabbt?

Jag tycker att det liknar jätteslide. Den är lik och uppför sig som parkslide.
Man ska inte överdriva risken med den. Åvanmarksdelar rotar sig inte särskilt lätt. Dekan man lämna kvar på platsen. Rötter är segare, de ska man inte lägga i komposten eller någon annanstans. Men det är fortfarande en ört, inte ett monster.

D Daniel 109 skrev:
Jag tycker att det liknar jätteslide. Den är lik och uppför sig som parkslide.
Man ska inte överdriva risken med den. Åvanmarksdelar rotar sig inte särskilt lätt. Dekan man lämna kvar på platsen. Rötter är segare, de ska man inte lägga i komposten eller någon annanstans. Men det är fortfarande en ört, inte ett monster.
Men så jag ska bara låta den vara? Eller ska jag klippa dem eller gräva bort dem? De växer på en liten jordkulle bredvid komposten, ca 30 småväxter

Nej, låt dem inte vara. Det är en växt som man inte vill ha. Visst kan du gräva bort den om du vill det. Men se till att inte flytta jord till något ställe där den har möjlighet att etablera sig. Att gräva bort rötter gör ju att den försvinner snabbare. Att bara plocka skotten tar tid.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.