Hej! Gräver på tomten till ett 70-tals hus och stötte på ett svart, vad som framstår som, rör som rimligen löper mot husfasaden och bort nedåt vägen. Inte speciellt tjock och känns som hårdare plast och lite ihålig när man knackar på den. Liknar för mig rören man använder för nedgrävda sprinklers eller liknande.
Min fråga är då vad detta rör fyller för funktion? Någon som har koll/teori?
Lägger denna i kategorin vatten & avlopp i gissning av att det är relaterat till vatten på något vis.
Tack på förhand!
Min fråga är då vad detta rör fyller för funktion? Någon som har koll/teori?
Lägger denna i kategorin vatten & avlopp i gissning av att det är relaterat till vatten på något vis.
Tack på förhand!
Tack för svar! Make sense. Något som gör mig fundersam i allt är att det bilades i plattan när vi renoverade badrum/tvättrum för ett drygt år sedan och i bilden bifogat har jag ritat två pilar. Blåa pilen set ut att vara vart vattenledningen till vattenmätaren kommer ifrån. Den blåa pilen pekar mot gaveln av radhuset och går ut mot vägen (på gaveln sitter även markeringar som jag bifogat i separat bild).
Den röda pilen är i riktningen (baksidan på radhuset) där jag stötte på detta svarta rör. Vilket är varför jag blir så förvirrad kring vad det är för något.
Den röda pilen är i riktningen (baksidan på radhuset) där jag stötte på detta svarta rör. Vilket är varför jag blir så förvirrad kring vad det är för något.
Ger kartor, mm från ledningskollen.se någon ledtråd?
För du har väll begärt ut information där ifrån?
För du har väll begärt ut information där ifrån?
Klicka här för att svara



