Jag har köpt några bänkskivor från IKEA. De kommer paketerade med skyddsskivor av något som liknar masonit, men som är blank på båda sidorna. De är ungefär 3 mm tjocka.

Dessa skivor är precis vad jag skulle behöva i andra sammanhang, men jag vet inte vad de heter eller vem som säljer dem. IKEA hade ingen aning.

Någon som vet?

Kan det vara MDF?

P
Boardskiva eller träfiberskiva 3mm

• Brun boardskiva 3mm, även känd som träfiberskiva, visas i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Boarden är ju sällan blank på båda sidor.

Immobil Immobil skrev:
Kan det vara MDF?
Nej, känns mer som masonit, både yta och vikt. MDF känns också lite för dyrt för att använda som förpackningsmaterial.

T Troberg skrev:
Jag har köpt några bänkskivor från IKEA. De kommer paketerade med skyddsskivor av något som liknar masonit, men som är blank på båda sidorna. De är ungefär 3 mm tjocka.

Dessa skivor är precis vad jag skulle behöva i andra sammanhang, men jag vet inte vad de heter eller vem som säljer dem. IKEA hade ingen aning.

Någon som vet?
Någon på IKEA måste ju veta.

Cheesen
T Troberg skrev:
Nej, känns mer som masonit, både yta och vikt. MDF känns också lite för dyrt för att använda som förpackningsmaterial.
Du beskriver exakt produkten vi fick från ceos. Det skulle vara 4 mm hdf men var närmare 3 mm, brun och tokblank.

Det finns masonit (board) som är blank på båda sidor, jag får också som emballage från Tyskland.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.