Fairlane Fairlane skrev:
Grymt. Det ska jag testa. Jag tycker det är lite kul med de här grejerna istället för att bara köpa nya grejer. Däremot ett nytt ljusrelä köper jag såklart om det strular.
Efter att tittat lite mer nogrant på ljusreläet Tror jag att du har felet där. Den typen av ljusrelä brukar ha en begränsad livslängd, måste du byta ljusrelä kan det hända att du även måste byta kabel. Du behöver en 4g1,5 till ett nytt ljusrelä.
https://www.proffsmagasinet.se/el-b...Vv4CrFo1CLJYKZWjWjNm000RibDgARPAaAtHeEALw_wcB
Kan jag rekomendera.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
E elmont skrev:
Efter att tittat lite mer nogrant på ljusreläet Tror jag att du har felet där. Den typen av ljusrelä brukar ha en begränsad livslängd, måste du byta ljusrelä kan det hända att du även måste byta kabel. Du behöver en 4g1,5 till ett nytt ljusrelä.
[länk]
Kan jag rekomendera.
Stort tack för det. Jag tror också väldigt mycket på att det är där felet ligger.
4g1,5, inget problem.

Fairlane
Nu har jag kollat lite till. Klockan verkar göra precis vad den ska, medan ljussensorn inte bidrar med något. Som det är nu fungerar det som en klassisk timer bara, så man kan nog sluta sig till att det är ljusreläet som inte gör någon nytta. Jag får kolla hur det sitter så jag kan byta mot ett fungerande.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.