I höstas omplanterade jag chili planta från min kolonilott då fick jag den med joden, det växer massor men jag vet inte vad heter det.
Notera att rävtörel är mycket giftig.
Förvisso ett vanligt ogräs, men det finns ingen anledning att slänga den bara för att den är giftig. Alla tören är giftiga och många uppskattade prydnadsväxter, man bör vara försiktigt med växtsaften eftersom den är irriterande. Du lär bli rätt risig om du sätter i dig en hel chiliplanta också. Undvik att äta dina prydnadsväxter så ska det nog gå bra. Såtillvida du inte är en ko.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

