Det skulle kunna vara ett fruktträd men jag har aldrig sett det bära frukt nån gång. Vore kul veta vad det är och hur man sköter det. Nu skulle det behöva beskäras för det har dragit iväg på höjden. Gröna löv på grenar av ett eventuellt fruktträd utan frukter, behov av beskärning, med gräsmatta och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Högt träd med gröna löv i en trädgård, saknar frukt, bredvid en sjö med ett växthus i bakgrunden.
Skapa konto
Visa bilaga 431519Visa bilaga 431520

Redigerat:
Har du möjlighet att fota stammen lite bättre, där det är ny bark, inte på den skrovlig delen utan de lite yngre grenarna?

Närbild av grenar och blad på ett träd, vissa blad visar tecken på angrepp eller sjukdom.
Skapa konto
Närbild på ett träd med texturerad bark och gröna löv i bakgrunden.
Skapa konto

Hoppas det syns bättre på de här bilderna

Claes Sörmland
Det ser ut som ett gammalt plommonträd.

Ja, ett prunus håller jag med om att det ser ut som. Kan vara som föreslagits ett gammalt plommonträd men det kan också vara grundstammen på ett plommonträd som slagit igenom. (så iof ett gammalt plommonträd :D) Men det är iof ofta krikon som är grundstammen och det känns inte riktigt rätt i det här fallet. Ett annat alternativ är att det är ett frösått plommon.

Blommar det på våren?

Claes Sörmland
Ska jag vara ärlig så har trädet gått ut. Stympat med såg är det också. Så om TS inte ser en skönhet i förfallet så är det dags att ta bort det och plantera något annat. Ska det vara fruktträd så är det lämpligt med äpple/päron på platsen nu.

Redigerat:
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.