hej!
är på jakt efter runda duschdörrar, sådana man kan vika in mot väggen så man sparar lite plats.
jag undrar var det är för skilnad på dörrarna hos kakelfirman (6500:-) och hos coop som jag såg idag att säljer dom för 2000:-. vilken skilnad är det förutom priset? hur märker man kvalitets skilnaden om det är det som det sitter i....:confused:

tacksam för svar!

MVH Kioca

Tunnare glas? Kolla om de testat hur många öppningar/stängningar gångjärnen fixar.

Brukar ofta vara att man får vad man betalar för. Inte alltid men...

Det är inte alla som har gångjärn av typen som lyfter upp dörrarna lite när man öppnar eller viker in dem. Alltså, dörrarna släpar inte mot golvet när man rör dem, men sänks ner och sluter tätt när man stänger dem. Nu vet jag inte hur det är med de du nämner, men det kanske kan vara en faktor.

Av en del andra inlägg så framgår det att vissa modeller har problem med just den underliggande listens tätning mot golvet. Kanske kan vara värt att jämföra för olika modeller.

Att det skiljer sig mellan kakelfirman och byggvaruhusen beror ju också på att varuhusen säljer/köper in stora volymer och har rationell hantering vilket gör att de kan leva på en betydligt lägre förtjänst.

ok...låter som bra svar. TACK!;)
ska kolla upp coops dörrar och se om det är något att ha

Hej. lite sent kanske, men jag har flera bekanta som köpt billigare varianter där dels magnetlisterna som håller ihop dörrarna mot varandra glideit neråt och börjar släpa mot golvet, samt tätningslisterna mot golvet börjar lossa. När jag köpte var det ganska enkelt att få en indikation på detta redan i butiken, på vissa utställningsex hade detta redan börjat hända...!
Tror att de flesta idag har lyftgångjärn.

Obs ! Se till att du har BRA fall. Superstörande när det rinner ut längs golvet ! Tyvärr var jag lite snål med detta p.g.a väldigt stora plattor...

Håller med dig jallajalla. Fallet ska vara bra en bit utanför dörrarna för att det ska funka riktigt bra. Och har man det så behöverinte tätningen mot golvet vara perfekt. På en av mina dörrar har jag inte satt dit gummilisten i botten då jag mest retar mig på att det drar mot golvet och där är det inga problem med vatten utanför då fallet är bra. Värre är det på den andra dörren där fallet inte är perfekt (fallet byter rikting mot annan brunn lite för nära dörren) . Så där sitter gummilisten och stoppar vattnet. Annars så tror jag det är samma tjocklek på glas på alla men möjligen att injusterings möjligheter och ev extra tillbehör är något bättre på de dyra.

ok, ska tänka på att fixa ett bra fall. tack för det bra tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.