4 282 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Vad är det för skillnad på en liggande respektive vertikal hydropress?
Hej,
Vi har haft problem med vår hydropress och vi bytte i dagarna ut den. Hydropressen är vertikalt placerad.
Jag tror att det blev 'fel' hydropress installerad, dvs en liggande hydropress blev monterad som en vertikal hydropress. Vad kan det få för konsekvenser?
Om det inte har så stor betydelse, någon som vet varför vattentrycket inte blir jämnt och bra som vi nu förväntar oss. Dvs trycket i systemet ligger på mellan 3-4 bar men i kranen bara sipprar det fram ändå när trycket sjunker närmare 3 bar. Varför är det inte 3 bar när mätaren nu säger så?
Vi har haft problem med vår hydropress och vi bytte i dagarna ut den. Hydropressen är vertikalt placerad.
Jag tror att det blev 'fel' hydropress installerad, dvs en liggande hydropress blev monterad som en vertikal hydropress. Vad kan det få för konsekvenser?
Om det inte har så stor betydelse, någon som vet varför vattentrycket inte blir jämnt och bra som vi nu förväntar oss. Dvs trycket i systemet ligger på mellan 3-4 bar men i kranen bara sipprar det fram ändå när trycket sjunker närmare 3 bar. Varför är det inte 3 bar när mätaren nu säger så?
Igenrostade rör
Nån kran är inte öppen
Fel på blandaren
Mätaren visar fel
Täppt kransil
Är det fart i något tappställe i huset?
Nån kran är inte öppen
Fel på blandaren
Mätaren visar fel
Täppt kransil
Är det fart i något tappställe i huset?
Jag har flera kranar som visar samma sak. Dvs, bra tryck från början för att sen minska men mätaren säger fortfarande >3 bar. Jag vill påstå att det inte är fel på mätaren för den går vidare neråt om jag stänger av pumpen och låter det fortsätta rinna i kranen. Allt har funkat bra tills vi blev tvingade att byta hydropressen. Pumpen slog som en galning eftersom den inte kunde hålla jämnt tryck pga den trasiga blåsan.
Som sagt är jag mest intresserad av om det har någon påverkan att det verkar vara en horisontell hydrofortank som installerad istället för en vertikal hydropress?
Som sagt är jag mest intresserad av om det har någon påverkan att det verkar vara en horisontell hydrofortank som installerad istället för en vertikal hydropress?
Det har ingen betydelse om hydropressen är horisontalt eller vertikalt monterad. Och i den andra frågan har du fått bra tips på igensättningar osv som påverkar. Du får ta en rejäl översyn från A-Ö det är ju inte så mycket som kan fela om man går in på hur det funkar och hänger ihop.
Klicka här för att svara