De här är väl etablerade i lägenheten jag köpte 2 ägare tillbaka har försökt täta mattans svetsskarvar i innerhörnen i badrumsmattan. har sett dem komma upp i rörgenomförningen till handfatet också. tittar man i spottarna i innertaket i badrummet så är de där också. en 70 mm trätröskel är inga problem hål rakt igenom inte bara det snyggt cirkulerat hål samma sak i kakelfix som tydligen o te innebär några problem. tuggat i sig underkanter dörrar ser även att de är på skåp och garderober. De snittar färgen som med en skalpell sen in och börjar jobba så det bildas bubblor i de sakerna de går på badrummet är rummet de trivs i tar man telefonen och förstorar så är det mängder med ägg och vad det nu är vet inte om det är samma art ens. de flesta 98% ser man inte med ögonen utan telefon eller spraya en dimma med vatten på golvet så syns de. Och som synes på bilderna de går på människor så budgeten för Tunetex är hög mycket hög de utgår från ändan men nu är de överallt på kroppen de lever under huden låter osannolikt men provade en huskur mot flatlöss på med olivolja och till min förvåning dök de upp ju längre tid ju mer kryp. har bifogat bilder men de är så små så ofta blir det små svarta prickar. Och de ”läkare” jag träffat håller kanske inte världsklass gällande detta. känns något igen, känner någon igen dem eller deras beteende så tveka inte att skriva till mig ska jag få ordning så får jag nog själv artbestämma bevisa det för läkareliten och få medicin då det är ägg i både urin och avföring. En tanke labb först sen diagnos istället för att skjuta korkade diagnoser om klädfibrer från höften och än mer korkade uttalanden.

• En närbild av en hud med ett rött märke och en liten mörk formation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hud med små röda utslag och svarta prickar.
  • Närbild av mänsklig hud med små svarta prickar och glansiga partier. En smal, mörk form syns också på ytan.
  • Röda utslag och prickar på hud enligt bildbeskrivning om problem med små insekter i lägenhetens badrum och övriga utrymmen.
  • Närbild av ett sår eller hudöppning med en svart prick i mitten, möjligtvis ett bett eller en infektion, mot rödaktig hud.
    Skapa konto
  • Svarta prickar på hud, oklart vad de representerar, misstänks relatera till problem med små insekter och ägg enligt inläggstexten.
  • Närbild av hud med små, oidentifierade prickar och rodnad; eventuellt en parasit eller hudåkomma.
    Skapa konto
  • En blödande, röd linje på en hudfärgad yta, troligen ett ben, i ett badrum med vattenstänk.
    Skapa konto
  • Röd, irriterad hud med små svarta och vita prickar, eventuellt tecken på hudutslag eller parasitangrepp.
  • Närbild av misstänkta parasiter eller insektsägg på hud, små vita kluster med mörk bakgrund. Lång, tunt föremål synligt närliggande.
    Skapa konto
Svårt att identifiera art med så suddiga bilder

Ser ut som skabb.

Nja, det stämmer inte riktigt tycker jag. Då hade det grävt gångar under huden och inte bitit så att det blöder. Om det nu inte är så att man kliat så att det blöder färstås.

Satsuki
Låter tyvärr misstänkt likt Ekboms syndrom

Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Låter tyvärr misstänkt likt Ekboms syndrom
Hej tack för förslag jag ska googla sen men hade varit bra att höra lite mer vad du /ni har att säga om Ekboms syndrom? jag har aldrig hört om det eller hört namnet.

Magnuswanne Magnuswanne skrev:
Hej tack för förslag jag ska googla sen men hade varit bra att höra lite mer vad du /ni har att säga om Ekboms syndrom? jag har aldrig hört om det eller hört namnet.
Nej tanken god men hela kroppen drabbad men de blir färre och färre så jag hoppas immunförsvaret tar hand om detta.

Magnuswanne Magnuswanne skrev:
Det är inte ekboms, d v s är restless legs, har själv haft det, det kryper i benen och det är svårt att sitta still, inga exem eller klåda.

Om du kollar på 1177.se och söker upp skabb, du kan även bildggogla så ser det precis ut som de bilder du visar.

https://www.vardhandboken.se/vardhy...nfektioner-och-smittspridning/skabb/oversikt/

Satsuki
G gaidin skrev:
Det är inte ekboms, d v s är restless legs, har själv haft det, det kryper i benen och det är svårt att sitta still, inga exem eller klåda.

Om du kollar på 1177.se och söker upp skabb, du kan även bildggogla så ser det precis ut som de bilder du visar.

[länk]
Ekboms syndrom eller parasitosis delirium är något helt annat;
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19169214/

Did you figure this out? Does it have fibers? Do you have Lyme? If so, have you considered Morgellons?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.