Vilken nivå håller Facom nuförtiden?
Priset håller upp iaf...tittar närmast på något ledat spärrhandtag.
Priset håller upp iaf...tittar närmast på något ledat spärrhandtag.
Inga Facom-människor här i krokarna?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 889 inlägg
Har bara en liten polygrip från dom, men tycker den är minst lika bra som mina knipex!
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 255 inlägg
Har lite Facom som är gudomliga att skruva med. Dock är de närmare 10år så jag vet inte om det är samma kvalitet idag.
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 inlägg
Det är fortfarande bra kvalitet idag även om en del är från asien och inte bara Frankrike men det är ju lika som de flesta. Tycker rent generellt att de har bantat genom att minska sortimentet, inte genom att göra grejerna sämre.
Deras spärrhandtag är och har alltid varit gudomliga men de bästa som fanns förr är ju "borta". De allra nyaste har jag inte testat dock....
Deras spärrhandtag är och har alltid varit gudomliga men de bästa som fanns förr är ju "borta". De allra nyaste har jag inte testat dock....
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Jag har ett äldre långt ledat spärrskaft från Facom, samma mekanism som på Bahcos spärrskaft med grönt plastskaft. Suveränt spörrskaftTokslut skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 inlägg
Det är tvärtom. Jag tror Bacho var i samverkan med Facom när det begav sig. Att Bacho fick tillåtelse att använda samma design, typ kopierade Facoms design.A Amarace skrev:
Just detta spärrskaft har jag ett också, tror det är det bästa dom gjort. Tyvärr utgick det för många år sen och så även repsatserna om jag inte minns fel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden