Vilken nivå håller Facom nuförtiden?
Priset håller upp iaf...tittar närmast på något ledat spärrhandtag.

Inga Facom-människor här i krokarna?

Har bara en liten polygrip från dom, men tycker den är minst lika bra som mina knipex!

Har lite Facom som är gudomliga att skruva med. Dock är de närmare 10år så jag vet inte om det är samma kvalitet idag.

Det är fortfarande bra kvalitet idag även om en del är från asien och inte bara Frankrike men det är ju lika som de flesta. Tycker rent generellt att de har bantat genom att minska sortimentet, inte genom att göra grejerna sämre.
Deras spärrhandtag är och har alltid varit gudomliga men de bästa som fanns förr är ju "borta". De allra nyaste har jag inte testat dock....

Nog verkar de fortfarande vara eftertraktade. Jag håller koll efter ett långt (40cm) ledat spärrskaft från dom, men det verkar flera göra då ett nytt av deras utgångna modell slutar på flera tusen efter att folk lagt sina bud på tex. Tradera :(

Två spärrnycklar med svart handtag och omställbar huvudmekanism, sannolikt för mekaniskt eller verkstadsarbete.

Fotografen Fotografen skrev:
Vilken nivå håller Facom nuförtiden?
Priset håller upp iaf...tittar närmast på något ledat spärrhandtag.
Farsans Facom mutterknack är precis samma som dewalt, batterierna funkar till och med imellan dom olika.

• Ledsen
Robert-san01
  • Laddar…
Har Facom och Biltemas 13 ledad spärringnyckel.
Biltemas är bättre om det är trångt, den har fler kugg, haft båda i många år, ingen har gått sönder.

A
Tokslut Tokslut skrev:
Nog verkar de fortfarande vara eftertraktade. Jag håller koll efter ett långt (40cm) ledat spärrskaft från dom, men det verkar flera göra då ett nytt av deras utgångna modell slutar på flera tusen efter att folk lagt sina bud på tex. Tradera :(

[bild]
Jag har ett äldre långt ledat spärrskaft från Facom, samma mekanism som på Bahcos spärrskaft med grönt plastskaft. Suveränt spörrskaft :) Har bytt själva spärrmeknismen till ett från bahco då det gamla var slitet.

A Amarace skrev:
Jag har ett äldre långt ledat spärrskaft från Facom, samma mekanism som på Bahcos spärrskaft med grönt plastskaft. Suveränt spörrskaft :) Har bytt själva spärrmeknismen till ett från bahco då det gamla var slitet.
Det är tvärtom. Jag tror Bacho var i samverkan med Facom när det begav sig. Att Bacho fick tillåtelse att använda samma design, typ kopierade Facoms design.
Just detta spärrskaft har jag ett också, tror det är det bästa dom gjort. Tyvärr utgick det för många år sen och så även repsatserna om jag inte minns fel.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.