Jag håller på att riva tapet i hallen och upptäckte flera ögonformade hål som är täckta med spackel(?) och ett nät.

Kan jag riva bort dessa nät, och kommer jag i så fall behöva sätta dit nya nät nu när jag ska spackla om och måla? Innebär dessa hål att jag måste helspackla denna yta, eller kan jag bara spackla över dem?

Försökt finkamma google efter svar på vad dessa nät är, men hittar inget. Hoppas ni kan hjälpa!

/ Mvh, konfunderad:worried:

• Vägg med avriven tapet som exponerar nät och spacklade ögonformade hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedriven tapet avslöjar spacklade hål med nätstruktur på en vägg.
    Skapa konto
  • Ögonformat hål i vägg med synligt spackelnät och bortriven tapet.
    Skapa konto
R
Kanske gamla skador som spacklats med remsor i för att inte spricka

De har nätat för att det inte ska spricka. Sedan har de skurit bort där det bubblat sig något.

Okej, så det bästa är alltså att jag gör samma sak då antar jag pga sprickrisken? Då är det bredspackling som gäller?

Edit: Och jag antar att jag kommit för djupt för att kunna bara slipa väggen och måla på, måste jag nu tapetsera då innan jag målar?

R
Om du ska måla så kommer alla skavanker att synas , färg framhäver allt mycket bra , och tapeten kommer att bubbla när den blir blöt , troligtvis går den tillbaka när den torkar . om du spacklar på ett ställe så kommer det att synas , det blir en blank yta under färgen , men inte där tapeten är

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.