Hej, hade en vattenskada i garaget som är lagad, och som har fått stå och torka ut. Tänkte nu återställa innertaket, men har då lite frågor.

1. Pappen som ”hänger ner” är det någon typ av vindpapp eller vad används den till? Går det i så fall lika bra att sätta en bit bison (som jag har över), eller behöver det vara någon speciell papp?
2. Idag ligger det glasull och isolerar taket. Spelar det någon roll om man blandar glas/stenull (då jag även har stenull liggandes), eller försämras isoleringsförmågan på något vis, eller är det ej bra att ha stenull som takisolering?

Mvh
Per

Nedhängande skadad vindpapp i garage efter vattenskada, med synliga revor och hål i materialet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hängande material i garagetak efter vattenskada, med synlig isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antingen takpapp om den är tjockare.. alternativt vindskyddspapp om den är tunnare.
Behöver ej vara där om du har plast över sen.
Men är utrymmet ständigt uppvärmt?
Då är det ok med plast annars hade jag tagit bort den.
Inga konstigheter att blanda glas å stenull.

T Tjrex skrev:
Antingen takpapp om den är tjockare.. alternativt vindskyddspapp om den är tunnare.
Behöver ej vara där om du har plast över sen.
Men är utrymmet ständigt uppvärmt?
Då är det ok med plast annars hade jag tagit bort den.
Inga konstigheter att blanda glas å stenull.
Den är ju uppvärmd med underhållsvärme höst/vinter/vår sommaren värmer sig självt 😁 Så plasten får vara. Förstod faktiskt inte heller varför det sitter vindpapp när plasten sitter där. Men då det är ett modulhus så gjorde man väl bara. Eller om man satte det kanske under byggtiden av någon anledning

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.