Hej!
Behöver byta en fjäll panel längst ner samt ”kantlisten”. Hur byter jag fjäll panelen enklast? Och vad är det för list som sitter mellan dörr och panel? Inte hittat något som liknar. Vill byta dessa innan jag rengör och målar fasaden.
Behöver byta en fjäll panel längst ner samt ”kantlisten”. Hur byter jag fjäll panelen enklast? Och vad är det för list som sitter mellan dörr och panel? Inte hittat något som liknar. Vill byta dessa innan jag rengör och målar fasaden.
Utan att vara varken snickare eller byggare har jag bytt delar av fjällpanelen hemma några gånger. Lättare när det är just den nedersta. Jag har gjort som så att jag tagit en kofot och försiktigt bänt ut listen underifrån tillräckligt mycket för att det ska gå att få tag i spikskallarna. Sen dragit ut spikarna. När de är borta är listen lös och ska i princip gå att dra rakt ned. Men räkna med att den kommer att kärva och vara fastmålad här och där.
Kolla gärna om du kan lätt kan få tag i rätt panel innan du river bort den. Min är lite ovanlig och måste beställas.
Kolla gärna om du kan lätt kan få tag i rätt panel innan du river bort den. Min är lite ovanlig och måste beställas.
Klicka här för att svara