I en av bilderna finns det det svart fläck i hörnan som ser ut som en fuktskada.

• Gilla
Lutte
  • Laddar…
AYImages2 AYImages2 skrev:
I en av bilderna finns det det svart fläck i hörnan som ser ut som en fuktskada.
Men iom att utrymmer går att inspektera så är det inget dolt fel! Mission accomplished!

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
O Oleksandr Baranov skrev:
Hej, har nyss köpt hus och har ett märkligt stort hål på ena väggen i sovrummet. Varken mäklaren, tidigare ägaren, besiktningsmannen eller någon av mina vänner visste vad det kunde vara. Det befinner sig över garderoben, ca 2.2m upp, och är helt tomt inuti.

Förstår inte alls vad tanken bakom detta hålet var, om ni har några bra idéer på vad det kan vara eller vad man kan göra här så lyssnar jag spänt :)
Sovloft

• Gilla
  • Haha
Oleksandr Baranov och 1 till
  • Laddar…
Ett sätt att nyttja ett outnyttjat utrymme till...? Ja vaddå? Det undrade vi också när vi flyttade in för 39 år sen. Förra ägaren hade byggt ett innertak i garderoben och lämnat ett "brevinkast" ovanför dörrarna. Vi spekulerade om det hade varit en vapengömma eller nåt liknande. Sen tapetserade vi om hela huset och ...tadaa! Lämnade öppningen kvar, kan ju vara bra att ha till nåt. Har inte kommit på nåt än efter 39 år, men det är ju märkligt vad fort man vänjer sig, inte ens hustrun har kommenterat det nån gång :-)

• Garderob med öppen dörr och öppning ovanför, omgjord som ett "brevinkast".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
MrsBlaise och 6 till
  • Laddar…
Lucka 24?

//

• Haha
  • Gilla
duetten och 3 till
  • Laddar…
Hej, har nyss köpt hus och har ett märkligt stort hål på ena väggen i sovrummet. Varken mäklaren, tidigare ägaren, besiktningsmannen eller någon av mina vänner visste vad det kunde vara. Det befinner sig över garderoben, ca 2.2m upp, och är helt tomt inuti.

Förstår inte alls vad tanken bakom detta hålet var, om ni har några bra idéer på vad det kan vara eller vad man kan göra här så lyssnar jag spänt :)
Jag hade varit mer orolig för den fuktfläcken där inne. Undersök orsaken.

A A_Camera skrev:
Jag hade varit mer orolig för den fuktfläcken där inne. Undersök orsaken.
Är det inte bara spackel-rester?

Montera en rörelse sensor, ett spöke som lyses upp och hoppar fram :), alt förvara camping grejorna eller Julpyntet lite tråkigare kanske.

Mikael_L
Om det har varit sovrum till ett barn så kanske man har haft en stege där, och det har varit ett roligt litet krypin.
Jag gjorde ett litet krypin in till kattvinden just för att dottern skulle få en lek/bus-hörna.

• Gilla
Oleksandr Baranov
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.