Vad är det för dimension på avluftningsskruven på en Nibe eminent vvb?
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Då kanske det är en m10? Jag har ingen aning men det finns inte vad jag kan komma på någon poäng att följa något speciellt standard på det där, kan nog vara lite vad som helst 
R6 är ungefär lika stor som m10 men har finare gäng, snubblande nära m10 fingänga som har 1mm mellan gängtopparna, vanlig m10 har 1.5mm
R6 är ungefär lika stor som m10 men har finare gäng, snubblande nära m10 fingänga som har 1mm mellan gängtopparna, vanlig m10 har 1.5mm
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Det låter lite märkligt, det är nog mer vanligt att tömma på annat sätt, t ex genom säkerhetsventilen eller ännu bättre genom separata avtappningsventiler. Får man rätt svung med luft in (någonstans) och vatten ut så går det ganska snabbt.
Kan du inte bara trycka en sån här mot hålet?
?
Kan du inte bara trycka en sån här mot hålet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har hållt på med att klabba med tryckluft genom det hålet, probelmet är att det inte kommer ut något vatten, då det är stopp med backventilen på inkommande. Med tryck där så kommer det bara luft ut, då utgången är genom VV-röret i topp i beredaren för VV. Bäst är att öppna säken och trycka luft i skruvhålet och en slang från säken.Gardena 15 passarD Derbyboy skrev:
Jag har en specialsvarvad bit med bilventil och kan fylla luft och låter det gå ut via säken, men slutat med det, då nya blandningsventierna har uttag för avtappning. Och då får man ta bort skruven så att luft kommer in i VVB
Kan jag säkert men jobbigt att stå och hålla under tiden det tar att tömma 300l.Rickard. skrev:
Jag har slang från säken. Det går jättebra att göra som ni skriver. Trycka in luft via avluftningsskruven och låta vattnet komma via säken.J jonaserik skrev:Har hållt på med att klabba med tryckluft genom det hålet, probelmet är att det inte kommer ut något vatten, då det är stopp med backventilen på inkommande. Med tryck där så kommer det bara luft ut, då utgången är genom VV-röret i topp i beredaren för VV. Bäst är att öppna säken och trycka luft i skruvhålet och en slang från säken.Gardena 15 passar
Jag har en specialsvarvad bit med bilventil och kan fylla luft och låter det gå ut via säken, men slutat med det, då nya blandningsventierna har uttag för avtappning. Och då får man ta bort skruven så att luft kommer in i VVB
Jag orkar inte stå och hålla tryckluftspickan i hålet. Tänkte skriva på ”något” och sen gå och fika
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden





