Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
Hej!
Jag hittade avlagringar under handfatet i badrummet nyss och undrar om någon känner igen fenomenet? Det är ett brunt pulver som inte luktar någonting speciellt. Var kan det komma från? Handfatet (och huset) är snart 2 år gammalt. Jag försökte ta några bilder med mobilen för er att analysera.
Jag hittade avlagringar under handfatet i badrummet nyss och undrar om någon känner igen fenomenet? Det är ett brunt pulver som inte luktar någonting speciellt. Var kan det komma från? Handfatet (och huset) är snart 2 år gammalt. Jag försökte ta några bilder med mobilen för er att analysera.
Jag tycker det ser ut som "normal badrumsskit". Lätt hänt att man missar dolda skrymslen under ett handfat vid städning. Jag skulle inte bekymra mig utan bara städa rent. Duschning med Klorin tar död på eventuellt mögel om det känns bättre.
Ja, det där var ju inget. Har sett värre när vi demonterat badrum hos folk. Man tänker liksom inte på att städa under handfatet.Alfredo skrev:
Gummipackningen mellan blandaren och handfatets ovansida ser ut att sitta fel (den verkar ha delvis krupit ner i hålet i handfatet). Det kan vara så att vatten som skvätter runt blandaren kan krypa förbi packningen och rinna på handfatets undersida. Möjligen kan detta bidra till påväxten.
Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
Mats, du har alldeles rätt, den sitter fel!
Kan det gå att fixa utan att lossa rören? Jag har nämligen ingen avstängning på dom där.
Vad ska jag lossa för att få loss blandaren?
Kan det gå att fixa utan att lossa rören? Jag har nämligen ingen avstängning på dom där.
Vad ska jag lossa för att få loss blandaren?
Klicka här för att svara