Min kompostkvarn ifrån biltema stannade med en gren i som jag inte kan få ut. Ser ut att finnas en renslucka men den är stängd med underliga skruv. Någon som kan hjälpa mig identifiera? Den som ser ut som en torx har en pigg i mitten med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Biltema har satser med dem. Den ena heter väl triwing eller nåt och torx med pigg i är vanliga torx som är lite "stöldskyddade" eller hur man nu ska beskriva dem. Finns bits med hål i för piggen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Jag har en bitssats med 109 delar. Tror inte den kostade mer än en hundring på Jula/Biltema/vardetnuvar. Tydligen behöver man minst så många, för det är alltid någon som ska jävlas med en när grejer behöver öppnas eller dras åt, vare sig det är genom att använd 5/64-dels tum på en insexnyckel, sätta en pigg i torxen eller ha tre spår i stjärnformation.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssatser
Våra bitssatser kommer i olika storlekar och inkluderar allt du behöver för dina skruv- och borrprojekt. Med kvalitativa bits i olika former och storlekar kan du alltid vara säker på att du har rätt verktyg för jobbet. Perfekta för både
Läs mer
Ja, det där är ju lite av en kapprustning. Det kommer nya säkerhetsskruvar och strax därefter kommer det bitssatser som innehåller motsvarande bit. Jag stör mig lite på att tillverkarna håller på och envisas med detta. Om man vill in så kommer man in. Enda sättet att hjälpligt hindra det är att limma ihop allt. Det har andra nackdelar på t.ex. ovan nämnda kompostkvarn.
Som redan nämnts så är det dels en Torx TR, dels en Tripoint på bild.
Även jag har en sats för att ta mig in i det mesta, egentligen mest av principskäl. Jag har dock använt den en gång för att öppna en pump, varför nu den skulle ha säkerhetsskruvar.
Som redan nämnts så är det dels en Torx TR, dels en Tripoint på bild.
Även jag har en sats för att ta mig in i det mesta, egentligen mest av principskäl. Jag har dock använt den en gång för att öppna en pump, varför nu den skulle ha säkerhetsskruvar.
Det här md Torx TR var en nyhet för mig för bara några veckor sedan. Men till min glädje upptäckte jag att jag ävwn hade sådana bits i min bits-sats. Det var vanlig Torx i ena änden och Torx TR i andra änden av mejslarna.M Martin Lj skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden