6 619 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Vad är det för anslutning på detta radiator?
Det sitter ett insatsrör på ventilen, insatsröret går in en bit i elementet, ibland sitter insatsröret hårt fast på ventilen.
I mässingskopplingarna på rören sitter det en O-ring i varje ände, det är stor risk att kopplingarna börjar läcka när man lyfter/vinklar ut elementet eller när man lossar elementet från ventilen. Det finns även risk att kopplingarna börjar läcka när man fyller systemet efter att det har varit tomt.
I mässingskopplingarna på rören sitter det en O-ring i varje ände, det är stor risk att kopplingarna börjar läcka när man lyfter/vinklar ut elementet eller när man lossar elementet från ventilen. Det finns även risk att kopplingarna börjar läcka när man fyller systemet efter att det har varit tomt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


