Vad är denna transomator till brumar som tusan ? Är de tele?
Kan jag stänga av den proppen ?
Fråga 2
Automat proppar är de något att ha kommit över ett gäng är dem bra 16 20 10a
Kan jag stänga av den proppen ?
Fråga 2
Automat proppar är de något att ha kommit över ett gäng är dem bra 16 20 10a
Ser ut som att sitta vid en del rör, 2 kablar in på undersidan, bara följa dom. Det kanske är för en 24 V värmekabel för inkommande rör/slang för vatten. Sådana V-kablar har alltid en stor transformator.V-kabel för 24 V sattas i en gång i tiden, innan det kom 230 V som godkändes för montage i eller utanpå vattenrör.
Att den brummar inget onormalt, alla trafon kan börja brumma när dom äri drift, om du stänger av trafon så slutar det nog att brumma. Tryck med handen på den åt olika håll, kanske det slutar brumma.
PS Det är en skyddstrafo och mest troligt då för en V-kabel
Att den brummar inget onormalt, alla trafon kan börja brumma när dom äri drift, om du stänger av trafon så slutar det nog att brumma. Tryck med handen på den åt olika håll, kanske det slutar brumma.
PS Det är en skyddstrafo och mest troligt då för en V-kabel
Står spolett 10a vid proppskåpet går ej följa kablarnaJ jonaserik skrev:Ser ut som att sitta vid en del rör, 2 kablar in på undersidan, bara följa dom. Det kanske är för en 24 V värmekabel för inkommande rör/slang för vatten. Sådana V-kablar har alltid en stor transformator.V-kabel för 24 V sattas i en gång i tiden, innan det kom 230 V som godkändes för montage i eller utanpå vattenrör.
Att den brummar inget onormalt, alla trafon kan börja brumma när dom äri drift, om du stänger av trafon så slutar det nog att brumma. Tryck med handen på den åt olika håll, kanske det slutar brumma.
PS Det är en skyddstrafo och mest troligt då för en V-kabel
OK Spolett har du en form av mulltoa med en värmefilm i botten, så kan trafon vara för den. Ingen 230 V i den bara 24 V får det vara. Nästa fråga,sitter säkert kanske en fläkt i toan med,kan du se någon märkning för spänningen
Allt enligt ovan kan vara missuppfattning av mig, då får du fylla på med vad du har.
Allt enligt ovan kan vara missuppfattning av mig, då får du fylla på med vad du har.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kanske låter dum men de har jag inte köpte nyss kåken på auktion från kronofogden så man får kolla allt själv vad är en spollet?J jonaserik skrev:OK Spolett har du en form av mulltoa med en värmefilm i botten, så kan trafon vara för den. Ingen 230 V i den bara 24 V får det vara. Nästa fråga,sitter säkert kanske en fläkt i toan med,kan du se någon märkning för spänningen
Allt enligt ovan kan vara missuppfattning av mig, då får du fylla på med vad du har.
Blir inte klok på detta huset hahah sedan elskåpet utomhus ser förjävligt ut vad går allt där till 123 är de innan elmätaren ?
Moderator
· Stockholm
· 57 824 inlägg
Huvudbrytaren är häftig. Om du moderniserar skåpet får du inte slänga den.
Jepp är en riktigt gammal som du har där. En sanering skadar nog inte, blir nog ett nytt mätarskåp som bäst.K Kalo81 skrev:
Angående brytaren så är det en som håller i 100 år och fullt godkänd även idag. Bryter man en sådan, så är det 100 % brutet. Nya brytare är av snikmodell, utredning av tillverkare säger att behövs inte mer än så här.
Det blir att kontakta en elektriker för att fåreda på vad som behövs,ingetakut i dag, men framöve rär nog bra.
Spara brytaren, kasta den inte,har för att jag har en lika i C-förrådet.
Kolla upp hur det är med toadelen ochta gärna foto på den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




