Vad är denna transomator till brumar som tusan ? Är de tele?
Kan jag stänga av den proppen ?


Fråga 2
Automat proppar är de något att ha kommit över ett gäng är dem bra 16 20 10a
 
  • Skylt på en fas skyddstransformator från AB Erik Sundberg, Sollentuna, med specifikationer: primär 220V, sekundär 24V, 50Hz, inbyggd säkring 6.3A.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En fas-skyddstransformator från AB Erik Sundberg med etikett och anslutna kablar, stående på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En fas-skyddstransformator från AB Erik Sundberg med specifikationer på en skylt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att sitta vid en del rör, 2 kablar in på undersidan, bara följa dom. Det kanske är för en 24 V värmekabel för inkommande rör/slang för vatten. Sådana V-kablar har alltid en stor transformator.V-kabel för 24 V sattas i en gång i tiden, innan det kom 230 V som godkändes för montage i eller utanpå vattenrör.
Att den brummar inget onormalt, alla trafon kan börja brumma när dom äri drift, om du stänger av trafon så slutar det nog att brumma. Tryck med handen på den åt olika håll, kanske det slutar brumma.

PS Det är en skyddstrafo och mest troligt då för en V-kabel
 
Den sitter vid proppskåpet i källaren
 
J jonaserik skrev:
Ser ut som att sitta vid en del rör, 2 kablar in på undersidan, bara följa dom. Det kanske är för en 24 V värmekabel för inkommande rör/slang för vatten. Sådana V-kablar har alltid en stor transformator.V-kabel för 24 V sattas i en gång i tiden, innan det kom 230 V som godkändes för montage i eller utanpå vattenrör.
Att den brummar inget onormalt, alla trafon kan börja brumma när dom äri drift, om du stänger av trafon så slutar det nog att brumma. Tryck med handen på den åt olika håll, kanske det slutar brumma.

PS Det är en skyddstrafo och mest troligt då för en V-kabel
Står spolett 10a vid proppskåpet går ej följa kablarna
 
OK Spolett har du en form av mulltoa med en värmefilm i botten, så kan trafon vara för den. Ingen 230 V i den bara 24 V får det vara. Nästa fråga,sitter säkert kanske en fläkt i toan med,kan du se någon märkning för spänningen
Allt enligt ovan kan vara missuppfattning av mig, då får du fylla på med vad du har.
 
J jonaserik skrev:
OK Spolett har du en form av mulltoa med en värmefilm i botten, så kan trafon vara för den. Ingen 230 V i den bara 24 V får det vara. Nästa fråga,sitter säkert kanske en fläkt i toan med,kan du se någon märkning för spänningen
Allt enligt ovan kan vara missuppfattning av mig, då får du fylla på med vad du har.
Kanske låter dum men de har jag inte köpte nyss kåken på auktion från kronofogden så man får kolla allt själv vad är en spollet?

Blir inte klok på detta huset hahah sedan elskåpet utomhus ser förjävligt ut vad går allt där till 123 är de innan elmätaren ?
 
  • Elskåp utomhus med flera säkringar, en elmätare från Vattenfall och lösa säkringar samt förpackningar inuti, allt omgiven av en trästruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Huvudbrytaren är häftig. Om du moderniserar skåpet får du inte slänga den.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Kalo81 skrev:
Kanske låter dum men de har jag inte köpte nyss kåken på auktion från kronofogden så man får kolla allt själv vad är en spollet?

Blir inte klok på detta huset hahah sedan elskåpet utomhus ser förjävligt ut vad går allt där till 123 är de innan elmätaren ?
Jepp är en riktigt gammal som du har där. En sanering skadar nog inte, blir nog ett nytt mätarskåp som bäst.
Angående brytaren så är det en som håller i 100 år och fullt godkänd även idag. Bryter man en sådan, så är det 100 % brutet. Nya brytare är av snikmodell, utredning av tillverkare säger att behövs inte mer än så här.
Det blir att kontakta en elektriker för att fåreda på vad som behövs,ingetakut i dag, men framöve rär nog bra.
Spara brytaren, kasta den inte,har för att jag har en lika i C-förrådet.
Kolla upp hur det är med toadelen ochta gärna foto på den.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.