Företaget hade en lastpall på mitt tak där en spik "krupit ut" och skadat det nylagda taket. Därför lagade de med en skarv/lagningspapp. Vad säger ni är det acceptabelt/fackmannamässigt att lappa nylagt tak? Ska jag betala fullt pris eller ska de få lägga om hela våden?
Trist men sånt som kan hända, lagningen är funktionsmässigt så bra den bara kan bli och det är snyggt gjort att den är en hel vådbredd, efter ett ordentligt regn på pappen så kommer färgskillnaden försvinna och då är det väl bara att acceptera.
Jag gissar att denna lapp inte påverkar den estetiska helheten av taket från marken som ändå är den normala sättet att se tak på.
Jag gissar att denna lapp inte påverkar den estetiska helheten av taket från marken som ändå är den normala sättet att se tak på.
En helt ok lagning, har haft sådan lagning på mitt gamla hus, som troligtvis suttit där i 20 år
Jag hade ändå bråkat, du har gissningsvis betalat fullpris för ett nytt tak och nu har du ett nytt tak som är lagat. Begär omläggning eller prisavdrag. Håll inne fakturan tills vidare.
Skulle du acceptera en ny bil med en ful lackskada som bara är estetisk?
Skulle du acceptera en ny bil med en ful lackskada som bara är estetisk?
Ibland är jag väldigt glad att jag inte är hantverkare.
Besvärligare kund får man leta efter.
Spiken var ju inte hans men han lagade det hela perfekt ändå klagar kunden på en lagning som inte syn från marken.
Besvärligare kund får man leta efter.
Spiken var ju inte hans men han lagade det hela perfekt ändå klagar kunden på en lagning som inte syn från marken.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur stor felmarginal är acceptabelt?
Badrum -
Nyinstallerad dörr skevar - vad är acceptabelt?
Fönster & Dörrar -
Nymålad lägenhet - är detta acceptabelt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Nylagt golv sviktar vid listerna - acceptabelt?
Golv -
Anser ni att detta är ett acceptabelt resultat på ett HTC superfloor Bronze?
Golv