1 692 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vad använder man för kablar i en central?
Det beror på vad dom ska "göra". Är det interna "matningar" brukar man i bostäder använda MK eller RK 6mm2, man använder även fasskenor, överkopplingsbyglar, internt även FK 1,5mm2 och ev. FK 2,5mm2.
Samt ev lite andra trådar helt beroende på vilka behov man har i den aktuella centralen
Samt ev lite andra trådar helt beroende på vilka behov man har i den aktuella centralen
Hej! Ska bara byta ut en gamla kablar 1,5 till 2,5 som går till ett 3fas uttag och undrar om det ska varaE elmont skrev:
en ledare flera ledare i själva kablarna ? Jag har Installationskabel, EKLK 2,5 kan jag ta bort själva höljet på den kabeln och använda bara kablarna?
Redigerat:
Klicka här för att svara
