När jag dränerade sänktes marknivån och blottade grund som tidigare varit dold... Jag tänkte fylla ut detta område, knacka loss eventuellt löst material och laga några borrhål här och där.

- Vad ska jag använda för produkt för detta?
- Hur får jag till en hyfsat liknande yta på det nya (så den inte blir alltför avvikande)?
- Vilken typ av färg bör jag måla med efteråt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsbruk B funkar bra. Du river av ytan med ett putsbräde för att få en slät yta. Sen målar du ytan med för ändamålet avsedd färg. Färgaffären vet vad du skall använda. För att undvika färgskiftningar kan du grundmåla den nyputsade ytan med en färg som liknar den befintliga. och sen måla hela ytan igen, men den färg du skall ha.Kungen_283746 skrev:
När jag dränerade sänktes marknivån och blottade grund som tidigare varit dold... Jag tänkte fylla ut detta område, knacka loss eventuellt löst material och laga några borrhål här och där.
(Och ja, jag känner till Steniterra och andra alternativ. Snyggt, men dyrt och inte nödvändigt i detta fall. Grunden i övrigt mår bra och ingen ytterligare isolering behövs.
- Vad ska jag använda för produkt för detta?
- Hur får jag till en hyfsat liknande yta på det nya (så den inte blir alltför avvikande)?
- Vilken typ av färg bör jag måla med efteråt?
[bild]
> Du river av ytan med ett putsbräde för att få en slät yta.
Menar du den nya, den jag fyllt i underst? Jag tänker att den då blir helt slät, till skillnad från den resterande som inte alls är helt slät...
Menar du den nya, den jag fyllt i underst? Jag tänker att den då blir helt slät, till skillnad från den resterande som inte alls är helt slät...
först knackar du bort kanten.Kungen_283746 skrev:
gör test yta 1m bredd
fuktar och grundar yran. låt bränn
fukta ytan och putsa. när den brunnit något svampa eller bortsa.
Klicka här för att svara