Hej allihop,

Som livslång hyresgäst har jag väldigt lite erfarenhet med hemmafix men vill gärna lära mig. Badrummet är fint men i behov av uppfräschning och eftersom jag haft lite problem med silverfiskar undrar jag om jag kan/bör/får täta till vid badrumströskeln med silikonfog nu när jag ändå tänkt göra det kring toaletten.

Tacksam för tips/stöd i vilken form som helst :)

• Badrumströskel i trä med springa mot vit vägg och kakelgolv, potentiell plats för silikonfogning för att förhindra silverfiskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad tröskel vid badrum med sprickor mellan kakel och trä, potentiellt behov av silikonfogning för att förhindra silverfiskproblem.
    Skapa konto
  • Toalettstolens botten vid beige kakelgolv, med synliga skruvhål och smutsfläckar.
    Skapa konto

Bästa svaret

V villsebilder skrev:
Hej allihop,

Som livslång hyresgäst har jag väldigt lite erfarenhet med hemmafix men vill gärna lära mig. Badrummet är fint men i behov av uppfräschning och eftersom jag haft lite problem med silverfiskar undrar jag om jag kan/bör/får täta till vid badrumströskeln med silikonfog nu när jag ändå tänkt göra det kring toaletten.

Tacksam för tips/stöd i vilken form som helst :)
Mellan toa och golv bör det vara silikon.

Men mellan lister/tröskel skall du använda akrylfog och inte silicon. Silicon är svårt att ta bort och går inte måla på !

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Tack så hemskt mycket! Köper akrylfog också i så fall.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Akrylfog bör också målas när den torkat, brukar dra åt sig smuts annars och se rätt trist ut.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Akrylfog bör också målas när den torkat, brukar dra åt sig smuts annars och se rätt trist ut.
Tack för tipset!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.