Hej allihop,
Som livslång hyresgäst har jag väldigt lite erfarenhet med hemmafix men vill gärna lära mig. Badrummet är fint men i behov av uppfräschning och eftersom jag haft lite problem med silverfiskar undrar jag om jag kan/bör/får täta till vid badrumströskeln med silikonfog nu när jag ändå tänkt göra det kring toaletten.
Tacksam för tips/stöd i vilken form som helst
Som livslång hyresgäst har jag väldigt lite erfarenhet med hemmafix men vill gärna lära mig. Badrummet är fint men i behov av uppfräschning och eftersom jag haft lite problem med silverfiskar undrar jag om jag kan/bör/får täta till vid badrumströskeln med silikonfog nu när jag ändå tänkt göra det kring toaletten.
Tacksam för tips/stöd i vilken form som helst
Bästa svaret
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Mellan toa och golv bör det vara silikon.V villsebilder skrev:Hej allihop,
Tacksam för tips/stöd i vilken form som helst![]()
Men mellan lister/tröskel skall du använda akrylfog och inte silicon. Silicon är svårt att ta bort och går inte måla på !
Tack så hemskt mycket! Köper akrylfog också i så fall.
Produkter som diskuteras: "Akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden