P
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Är du en riktig arkitekt?
Klart att Hen inte är utan är en Google Foo😉
 
Rejäl skrev:
Klart att Hen inte är utan är en Google Foo😉
Jag är certifierad IT-arkitekt.
 
  • Gilla
  • Haha
Dublin och 3 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Jag är certifierad IT-arkitekt.
Ja mycket verkar du tycka dig vara..
 
HOBBY ARCHITECT
useless useless skrev:
Ja.
Det måste ju betyda att din smak alltid är bäst.
 
  • Flygfoto över Flishult gård i Vetlanda, med flera byggnader omgivna av träd, nära en sjö och vidsträckta ängar och skog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor, vit herrgårdsbyggnad med tegeltak och symmetriska fönster, omgiven av välskött tomt och träd. Klarblå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten, brun dubbeldörr med glasrutor och geometriska mönster, omgiven av flagnande färg på väggarna, i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
hur många hektar?
 
M maria01 skrev:
hur många hektar?
Det är väl bara att kolla länken 🤔
Bara drygt 21000 kvm.
 
john68 john68 skrev:
Det är väl bara att kolla länken 🤔
Bara drygt 21000 kvm.
hitta det nu

Fastigheten erbjuder möjligheter för verksamhet, vilket öppnar upp för olika användningsområden för den som drömmer om att kombinera boende och arbete.

med så liten tomt har jag svårt att se att Fastigheten erbjuder möjligheter för verksamhet enligt kartan så ingår inte ens straden eller båthuset fastigheten längre

och det här låter väldigt konstigt när hela insidan är slaktad redan

Flishults Gård är även omnämnd i kommunens kulturhistoriska utredning från 1989. Stor restriktivitet gäller mot förändring av byggnaderna. Förändringar ska ske i samråd med miljö- och byggförvaltningen.
 
Redigerat:
Flishults gård är fint, men som ovan nämnts rumphugget vid en avstyckning. Men jag vet inte om jag skulle vilja bedriva verksamhet där, jag som är småländsk högländare. Varför inte, undrar du som är utsocknes?
Skriv in "Flishult" i rutan på din favvo-sökmotor, så får du en bra ledtråd...
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Flishults gård är fint, men som ovan nämnts rumphugget vid en avstyckning. Men jag vet inte om jag skulle vilja bedriva verksamhet där, jag som är småländsk högländare. Varför inte, undrar du som är utsocknes?
Skriv in "Flishult" i rutan på din favvo-sökmotor, så får du en bra ledtråd...
OT:'Beror det inte på vilken sorts verksamhet? Att sälja/ installera komposter, förbränningstoaletter eller liknande borde funka
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Flishults gård är fint, men som ovan nämnts rumphugget vid en avstyckning. Men jag vet inte om jag skulle vilja bedriva verksamhet där, jag som är småländsk högländare. Varför inte, undrar du som är utsocknes?
Skriv in "Flishult" i rutan på din favvo-sökmotor, så får du en bra ledtråd...
luktar det mycket?
 
M maria01 skrev:
luktar det mycket?
Nej, det är en rätt luktfri verksamhet på det andra Flishult, men blir ju inte så lätt att få folk att associera namnet med något helt annat.
 
Verkar ha varit någon server där i allafall.

Invändigt tycker jag ändå att det finnas mycket gamla detaljer bevarade, även om man nog behöver slipa sig igen ett tjockt lager vit färg först.

Gällande avfallsanläggningen ligger den ju ganska långt ifrån så tror knappt att lukt är ett problem.
Interiör av ett rum med vita väggar, en disk, äldre vedspis, och skåp med porslin. Fönster med ljusrosa gardiner och taklampa med glödlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, det är en rätt luktfri verksamhet på det andra Flishult, men blir ju inte så lätt att få folk att associera namnet med något helt annat.
går ju altid att bytta namn det trista är ju som många av såna herrgårdar är ju att dom är helt avstyckade så svårt att driva jakt och liknade verksamheter

bästa inkomsten på det där stället hade nog vart hyresintäkter som täcker lån och drivt så man kan få ett grattis boende själv
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.