2 553 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Va'behöva jag egentligen??
Att förvara maskinen utan chuck är nog inte att rekommendera. Snabbkopplingen är smord med någon slags fett (konsistensfett?) och det kommer definitivt att fastna grus och annat skräp där. Saker som sedan snurrar runt i mekaniken när man kopplar på en chuck och använder maskinen.
Observera att det inte var jag som efterfrågade Systainer, jag är helnöjd med den medföljande lådan. I det här fallet får ullberg svara för nörderiet
Observera att det inte var jag som efterfrågade Systainer, jag är helnöjd med den medföljande lådan. I det här fallet får ullberg svara för nörderiet
Haha, du är inte så dum, du 
Får dock ändå säga att jag hellre har den ihåliga chucken liggande lös i separat fack än exponerande drev och kuggkransar (slirkopplingen) i den smutsigaste delen av lådan.
Får dock ändå säga att jag hellre har den ihåliga chucken liggande lös i separat fack än exponerande drev och kuggkransar (slirkopplingen) i den smutsigaste delen av lådan.
På min metabo är det inga drev eller kuggkransar exponerade när man tagit av chucken.
Har man en maskin som inte tål att förvaras i sin låda utan chucken monterad, ska man nog vara mycket försiktig när man använder den också, tror jag...
Har man en maskin som inte tål att förvaras i sin låda utan chucken monterad, ska man nog vara mycket försiktig när man använder den också, tror jag...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden