853 läst ·
11 svar
853 läst
11 svar
Utvändigt cat6 kabel
Är utvändigt lika med utomhus?
Isåfall är det svart kabel som gäller.
Isåfall är det svart kabel som gäller.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Du skulle kunna dra den svarta kabeln i ett vitt VP10. Beror lite på hur mycket solen ligger på, till sist kanke plasten i röret spricker. Kanske måla röret i fasadfärg till våren.
https://www.hornbach.se/p/rundror-kaiserthal-pvc-vit-o10mm-1m/4249569/
https://www.hornbach.se/p/rundror-kaiserthal-pvc-vit-o10mm-1m/4249569/
Hej, det är ett alternativ, behöver få in 2 kablar och det blir nog svårt i ett 12 mm rör, men självklart värt att testa om jag hittar längre rör.[SKPG]Zamora skrev:
som det ser ut nu så tror jag att jag avvaktar till sommaren och plockar bort lockläkt och foder bräda och drar flexslang bakom, då behöver jag bara måla brädornas spickar alternativt byta ett par brädor om jag inte får loss dem
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Finns vita 20mm rör också, där får du i 2st. Kanske inte just på Hornbach, men andra ställen.B bergquist skrev:Hej, det är ett alternativ, behöver få in 2 kablar och det blir nog svårt i ett 12 mm rör, men självklart värt att testa om jag hittar längre rör.
som det ser ut nu så tror jag att jag avvaktar till sommaren och plockar bort lockläkt och foder bräda och drar flexslang bakom, då behöver jag bara måla brädornas spickar alternativt byta ett par brädor om jag inte får loss dem
Men du är inne på ett bättre alternativ, dra kablaget bakom en lockpanel 👍
Klicka här för att svara