6 045 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Utvändiga hörn av gips, plåthörn eller ej?
Vi håller på att bygga om/upp ett duschrum och har byggt två duschväggar, vilket innebär att vi får fyra stycken utvändiga hörn. Vi kör med gips under kakel, dvs inte enligt de nya branschreglerna (sommarstuga).
Min fråga är nu; ska vi bara spackla gipshörnen, eller ska man ha plåthörn? Jag trodde att man skulle ha sådana skenor för att förstärka hörnet, men det behövs väl inte om man sedan kaklar det?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Min fråga är nu; ska vi bara spackla gipshörnen, eller ska man ha plåthörn? Jag trodde att man skulle ha sådana skenor för att förstärka hörnet, men det behövs väl inte om man sedan kaklar det?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
det finns ju rundade plastlister som smälter in rätt bra. brukar se bra ut ett tag med bara kakel, men med tiden kommer du skava av fogbruket, så jag skulle nog satsa på en list.
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
jo1, se länken från anis16... precis vad jag menade
Nu var det ju hörnet UNDER tätkiktet det gällde, där behöver man inte göra något extra.
Klicka här för att svara