4 728 läst ·
46 svar
5k läst
46 svar
Uttagen slutar funka
Läser lite recensioner på nätet om just Anslut och många har problem med åtdragning av kablarna och dom faller därför ur klämman väldigt enkelt. Mitt tips är att följa upp vad trådarna tar vägen, ena paret går ju garanterat till vägguttaget på bild 2, men vart tar den andra vägen? Se till så att du verkligen skruvar till dom så kablarna sitter ordentligt och dra lite i dom efteråt för att dubbelkolla så det verkligen är korrekt.Mari91 skrev:
Ett tips är ju att öppna upp vägguttaget (se bild) eftersom det verkar sitta i samma rum som uttagen som inte fungerar.B Berrabus123 skrev:Läser lite recensioner på nätet om just Anslut och många har problem med åtdragning av kablarna och dom faller därför ur klämman väldigt enkelt. Mitt tips är att följa upp vad trådarna tar vägen, ena paret går ju garanterat till vägguttaget på bild 2, men vart tar den andra vägen? Se till så att du verkligen skruvar till dom så kablarna sitter ordentligt och dra lite i dom efteråt för att dubbelkolla så det verkligen är korrekt.
"Ansluts" uttag är inte bra. Lägg på några kronor och köp Schneider, ABB eller Elko.
Köpte ett par av Ansluts kronuttag, då vi inte fick tag på schneiders uttag. Det var ett elände att få ledarna att fästa i snabbkopplingarna och hela uttaget var byggd i tunn och vek plåt.
Köpte ett par av Ansluts kronuttag, då vi inte fick tag på schneiders uttag. Det var ett elände att få ledarna att fästa i snabbkopplingarna och hela uttaget var byggd i tunn och vek plåt.
Grejen är ju att dessa uttag inte funkade innan jag ens bytte dom. Dom funkade när vi flyttade in plus lampan i trappen. Det är nu i efterhand nått hänt och har inget att göra med att jag har bytt några uttag. Jag tänkte att det första var att prova att byta dom för att se om dom funkar då. Jag får helt enkelt se vad elektrikern säger på fredag.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Det var ny information, att de inte fungerade från början. Har du kontrollerat säkringarna i centralen? Om du har proppar så är det inte alltid "pluppen" ramlar bort när proppen går.