Tomture61
Då har du troligen missat att stoppa in en kabel hela vägen in, om du har en mätpenna blir det mycket enklare.

Mari91 Mari91 skrev:
Svart kabel sitter på L på alla
Läser lite recensioner på nätet om just Anslut och många har problem med åtdragning av kablarna och dom faller därför ur klämman väldigt enkelt. Mitt tips är att följa upp vad trådarna tar vägen, ena paret går ju garanterat till vägguttaget på bild 2, men vart tar den andra vägen? Se till så att du verkligen skruvar till dom så kablarna sitter ordentligt och dra lite i dom efteråt för att dubbelkolla så det verkligen är korrekt.

B Berrabus123 skrev:
Läser lite recensioner på nätet om just Anslut och många har problem med åtdragning av kablarna och dom faller därför ur klämman väldigt enkelt. Mitt tips är att följa upp vad trådarna tar vägen, ena paret går ju garanterat till vägguttaget på bild 2, men vart tar den andra vägen? Se till så att du verkligen skruvar till dom så kablarna sitter ordentligt och dra lite i dom efteråt för att dubbelkolla så det verkligen är korrekt.
Ett tips är ju att öppna upp vägguttaget (se bild) eftersom det verkar sitta i samma rum som uttagen som inte fungerar.

• Vägg med stjärnmönstrad tapet och lampa ansluten till ett eluttag ovanför en soffa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får helt enkelt ge upp och vänta snällt på elektrikern tills på fredag. Allt funkar som sagt i hela huset men inte just dessa tre uttag och trapplampan :thinking:

B Berrabus123 skrev:
Ett tips är ju att öppna upp vägguttaget (se bild) eftersom det verkar sitta i samma rum som uttagen som inte fungerar.
Kan det vara fel även fast detta uttag funkar?

Mari91 Mari91 skrev:
Kan det vara fel även fast detta uttag funkar?
Ja, matande del kan vara korrekt anslutet medans de trådar som går vidare kan ha hoppat ut. Tror inte det är svårare än att du öppnar upp det vägguttaget och ser till så att allt är korrekt där. :)

B Berrabus123 skrev:
Ja, matande del kan vara korrekt anslutet medans de trådar som går vidare kan ha hoppat ut. Tror inte det är svårare än att du öppnar upp det vägguttaget och ser till så att allt är korrekt där. :)
Ska kika där igen då ;)

E elmont skrev:
Ja det är mycket vanligt (nästan alltid) att en grupp betjänar fler än ett rum och beroende på hur det är draget så kan det bli "mörkt" lite var som helst.
Mörkt blir det bara om någon kabel ramlat ur

????? Har du läst #2

Ibland luras man att köpa budget-elprodukter i tron att de är billigare.
I slutänden blir dom bara billigare ifall din egen tid är värdelös eller att du hittar en gratisarbetande elektriker.

Jag är så fascinerad av att man vågar hålla på med el när man inte förstår någon alls. Framförallt i barnens rum ???

"Ansluts" uttag är inte bra. Lägg på några kronor och köp Schneider, ABB eller Elko.
Köpte ett par av Ansluts kronuttag, då vi inte fick tag på schneiders uttag. Det var ett elände att få ledarna att fästa i snabbkopplingarna och hela uttaget var byggd i tunn och vek plåt.

Grejen är ju att dessa uttag inte funkade innan jag ens bytte dom. Dom funkade när vi flyttade in plus lampan i trappen. Det är nu i efterhand nått hänt och har inget att göra med att jag har bytt några uttag. Jag tänkte att det första var att prova att byta dom för att se om dom funkar då. Jag får helt enkelt se vad elektrikern säger på fredag.

Vill inte vara bror duktig, men om man helt plötsligt inte får någon "kräm" i ett antal uttag så bör inte första tanken vara att byta dem. Det är inte felsökning.

Det var ny information, att de inte fungerade från början. Har du kontrollerat säkringarna i centralen? Om du har proppar så är det inte alltid "pluppen" ramlar bort när proppen går.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.