Ska montera lite rörelsesensorer som kan matas med antigen 5V usb eller batteri. Är inte så förtjust i batterier då det dels känns lite slösigt och dessutom blir ett återkommande jobb.

Har en kopplingsdosa som spontant sitter ganska bra till. Såg att det fanns "vägguttag" med bara en USB-port, utseendet borde bli snarlikt bara ett täcklock.

Får man sätta uttag i kopplingsdosan? Spontant vill jag inte göra det, det är ju ändå någon form av "service-punkt"

Dessutom kostade uttaget jag hittade 600kr och elektriker på det motsvarar många batterier...

Jag blev bara lite nyfiken på vad reglerna och praxis säger.

Denna hittade jag: https://www.amazon.se/Smart-Things-DC-Einbauhome-charger-s24m/dp/B07CJXDNZ4/
Men finns säkert lämpligare alternativ för mina låga effektkrav.

useless useless skrev:
Är det inte snyggare med nåt i stil med den här?
[länk]

Sen känns det ren spontant lite säkrare att köpa en usb-laddare som ska sitte inne i väggen från en känd tillverkare än Amazon...
Det var absolut ett bra alternativ. Den jag hittade tänkte jag dock i så fall med ett doslock på.

Tror den jag hittade på Amazon är hyfsat känt märke, men var bara första träff jag fick upp, innan jag eventuellt installerar något kommer det undersökas mer vad som finns.

Men "sätter man" uttag i övre kopplingsdosan över huvud taget? Detta är ju en kopplingspunkt vidare. Fast samtidigt bryggar man ju genom vägguttag och brytare så kanske inte är någon större skillnad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.