Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Som rubriken antyder, skulle jag vilja ha en utökning av forumsök- funktionen:
Förutom att kunna söka i dessa forum, skulle jag vilja kunna söka i de enskilda trådarna, alltså en nivå under forumen Hustillverkare, Lösvirke & Timmerhus osv.
T.ex. att söka i tråden Vad kostar det att bygga?
Denna önskan är naturligtvis främst riktad till @Per Eskilsson
Det borde väl inte vara så svårt att lägga till ytterligare en nivå i sökfiltret, Per?
PS Tack för ett fantastiskt bra och välskött forum Marlen och Per!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutom att kunna söka i dessa forum, skulle jag vilja kunna söka i de enskilda trådarna, alltså en nivå under forumen Hustillverkare, Lösvirke & Timmerhus osv.
T.ex. att söka i tråden Vad kostar det att bygga?
Denna önskan är naturligtvis främst riktad till @Per Eskilsson
Det borde väl inte vara så svårt att lägga till ytterligare en nivå i sökfiltret, Per?
PS Tack för ett fantastiskt bra och välskött forum Marlen och Per!!!
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@cnils och jag har jobbat en hel del med att förbättra vår globala sökfunktion, dvs den som syns högst upp på sidan och den som används när man söker inne i forumtrådar.KnockOnWood skrev:
Faktum är att vi jobbar med den just nu vilket eventuellt kan leda till att forumsöken kan fungera lite sämre de närmaste dagarna i samband med att vi i olika iterationer indexerar om sajten på nytt.
Allt som allt måste vi mangla igenom 5 miljoner(!) "sidor" vilket ibland tar sin tid. Detta monsterjobb måste göras när vi gjort strukturella ändringar.
Men redan nu kan du söka i forumtrådar från sökfältet där uppe (funkar ej i appen än). Du måste bara vara inne i just den forumtråden när du gör sökningen och du måste skriva något i fältet för att alternativet "Sök i i ämne..." ska komma upp.
Så här ser det ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan även söka i forumtrådar direkt från sökresultatet genom att klicka på "Visa fler resultat i tråden >". Så här ser det ut:
Inom kort kommer vi även att införa stöd så att du kan söka efter författare så att det blir enklare att t ex hitta bland dina egna (eller någon annans) inlägg.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara