S
Hej,

Grävt ett dike längs med asfalten och gräsmattan för att försöka få en bra kant. Har ni några tips på det?

Min tanke är nån kantsten/nedvänd platta i linje mot gräsmatta och sedan fylla ut asfalten rakt med kallasfalt.

Också noterat en kraftig lutning mot huset på ena sidan av gräsmattan. Hur bör jag höja den så den kommer upp i nivå med resterande gräsmatta? Längst in mot hus är källarsockel/fönster och sedan dekorationsgrus.
 
  • Grävt dike längs kant av asfalterad uppfart och gräsmatta förberett för kantsten eller plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävt dike längsmed asfaltvägen vid gräsmattans kant vid husvägg, lutning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyr en asfaltskap så får du en riktigt rak och fin kant, kantsten av granit är vackert :)
 
S Luddovice skrev:
Hej,

Grävt ett dike längs med asfalten och gräsmattan för att försöka få en bra kant. Har ni några tips på det?

Min tanke är nån kantsten/nedvänd platta i linje mot gräsmatta och sedan fylla ut asfalten rakt med kallasfalt.

Också noterat en kraftig lutning mot huset på ena sidan av gräsmattan. Hur bör jag höja den så den kommer upp i nivå med resterande gräsmatta? Längst in mot hus är källarsockel/fönster och sedan dekorationsgrus.
Du har bakfall i gräsmattan mot huset. Har satt sig efter nån dränering. Lägg plattor vid huslivet och fyll på med jord så det lutar utåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.