3 245 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Uthyrd parkeringsplats...
Som jag förstår det handlar det om ett muntligt avtal mellan två grannar om att parkera på fel sida gränsen.
Med risk för att ha fel så handlar det nog om ifall du fortsatt hyra ut efter tillträdet och tagit emot hyra. Har du inte tagit emot hyra eller på annat sätt accepterat överenskommelse så kan du nog be hyresgästen avlägsna sitt fordon omedelbart.
Har själv hyrt parkeringsplatser och garage med kontrakt och då är det endast en månads uppsägning från hyresgästens sida.
Om det sen rör sig om en granne kan det väl för grannsämjan skull vara vettigt om grannen får några månader på sig att lösa det på annat sätt.
Med risk för att ha fel så handlar det nog om ifall du fortsatt hyra ut efter tillträdet och tagit emot hyra. Har du inte tagit emot hyra eller på annat sätt accepterat överenskommelse så kan du nog be hyresgästen avlägsna sitt fordon omedelbart.
Har själv hyrt parkeringsplatser och garage med kontrakt och då är det endast en månads uppsägning från hyresgästens sida.
Om det sen rör sig om en granne kan det väl för grannsämjan skull vara vettigt om grannen får några månader på sig att lösa det på annat sätt.
Fastigheten är ett hyreshus å grannen har hyrt en plats på fastighetens parkering.
Fick ett sms igår 1/5 från denne att han inte ville ha platsen kvar from maj... tyckte de va lite konstigt att säja upp den då månaden redan börjat. Fick då ett snäsigt svar tebax ang hyreshöjningn vid årsskiffter som dom inte klagat på tidigare.
Va nu de hade med saken att göra.
Så då såg ja lite rött å tänkte att man hade rätt att kräva mer bet... om nån uppsägningstid gäller i detta fallet.
Fick ett sms igår 1/5 från denne att han inte ville ha platsen kvar from maj... tyckte de va lite konstigt att säja upp den då månaden redan börjat. Fick då ett snäsigt svar tebax ang hyreshöjningn vid årsskiffter som dom inte klagat på tidigare.
Va nu de hade med saken att göra.
Så då såg ja lite rött å tänkte att man hade rätt att kräva mer bet... om nån uppsägningstid gäller i detta fallet.
Är det verkligen något att bråka om? Låter ju inte som några större summor här?
Eftersom det saknades kontrakt så vete sjutton. Men som sagt, är väl inga stora pengar. Förstår att det skapar irritation men han gör ju bara sig själv en otjänst att göra så. Om han nu skulle får för sig att vilja hyra igen.
Klicka här för att svara