Vår takhöjd i källaren är 1,80m och vi vill ha 2m. Behöver man lägga filterduk underst och sedan 20cm singel, isolering och platta, eller kan man skippa filterduken?

Vid närmare eftertanke så är nog filterduken är väl det billiga i sammanhanget så det är väl inget att snåla på....
;)
 
Hur gammalt hus har du? Som du ser i en annan kedja är jag på gång med ett mostsvarande jobb på en 30-talskåk.

Hur gör du med dräneringen? Ska du dränera runt huset också? Då måste du väl sänka den yttre dräneringen runt huset till under singelbäddens nivå under källergolvet!

Någon har påstått att man ska lägga dränering i singelbädden under golvplattan. Är det så?

Får du något problem med underminering av Källarmuren/grundsyllen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.