745 läst ·
3 svar
745 läst
3 svar
Utflytt Protokollet utan Datum , underskrift eller Namn
Hej ! En Utflyttningsprotokoll som har varken Namn , Underskrift eller Datum godkänt ?
Efter att jag hittade brister på samtliga golven i lägenheten och fel anmälts till hyresvärden ca. två veckor efter min inflyttnings datum, så kommer hyresvärden med en sådana utf. Protokoll , som står överallt i lägenheten , precis allt är godkänt.! Av vem ? När? Vilken datum?
Jag skrivit till Fastighetsägaren flera gånger och att Bristerna ska åtgärdas , men dem går inte på med det och påstår att jag måste stå för kostnaderna eventuell golvbyte pga. Fuktskador i köksgolvet och stora och små svarta prickar på samtliga golven . ? Tacksam för svar och hjälp
Mvh Farah
Efter att jag hittade brister på samtliga golven i lägenheten och fel anmälts till hyresvärden ca. två veckor efter min inflyttnings datum, så kommer hyresvärden med en sådana utf. Protokoll , som står överallt i lägenheten , precis allt är godkänt.! Av vem ? När? Vilken datum?
Jag skrivit till Fastighetsägaren flera gånger och att Bristerna ska åtgärdas , men dem går inte på med det och påstår att jag måste stå för kostnaderna eventuell golvbyte pga. Fuktskador i köksgolvet och stora och små svarta prickar på samtliga golven . ? Tacksam för svar och hjälp
Mvh Farah
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Frågan bör nog delas upp i två delar:
Det borde gå att se på fuktfläckarna om de är gamla. Se till att ta mycket bilder som dokumenterar skicket. Ett besiktningsprotokoll som varken är daterat eller underskrivet har lågt bevisvärde. Det rimliga några veckor in i ett boende är att anta att fel på lägenheten som finns nu också fanns vid inflytt, men det hade varit bra om det funnits tydligare bevis för det – ett inflyttningsprotokoll exempelvis.
Som det låter vill värden lägga över ansvaret för skicket på er som nya hyresgäster. Det är det värt att bråka om.
- Är ni överens om att golven är i dåligt skick
- Vems ansvar är det att de är i dåligt skick
Det borde gå att se på fuktfläckarna om de är gamla. Se till att ta mycket bilder som dokumenterar skicket. Ett besiktningsprotokoll som varken är daterat eller underskrivet har lågt bevisvärde. Det rimliga några veckor in i ett boende är att anta att fel på lägenheten som finns nu också fanns vid inflytt, men det hade varit bra om det funnits tydligare bevis för det – ett inflyttningsprotokoll exempelvis.
Som det låter vill värden lägga över ansvaret för skicket på er som nya hyresgäster. Det är det värt att bråka om.
Ja klart att de är i dåligt skikt. Jag sa till ”sommar vikarie husvärden samma dag som fick garage nycklarna , hon kastar sitt arbetskniv på golvet och det sitter i så säger hon ser du det betyder att det är inget fel med golvet, så ska det vara för att det andas ?! Jag fick göra en felanmälan en vecka senare men ingen åtgärd, tiden gick och ingen kom , ca. månad senare min hemtjänst la märke till dem . Men de säger att bara man har fel anmält och har en vittne ( de ha även hade ett samtal med hemtjänsten) räcker inte och du måste stå för dem kostnaderna för golvbytte . Så jag själv ville ta bort och piffa upp det lite, med sandpapper och trä olja, men det hjälpte inte heller så mycket, för det kommit nu nya små märken på golven. Mvh FarahNötegårdsgubben skrev:
Frågan bör nog delas upp i två delar:
Med fuktfläckar och svarta prickar låter det som om golven är i dåligt skick. Om det är så dåligt att de behöver bytas vet jag inte om ni är överens om.
- Är ni överens om att golven är i dåligt skick
- Vems ansvar är det att de är i dåligt skick
Det borde gå att se på fuktfläckarna om de är gamla. Se till att ta mycket bilder som dokumenterar skicket. Ett besiktningsprotokoll som varken är daterat eller underskrivet har lågt bevisvärde. Det rimliga några veckor in i ett boende är att anta att fel på lägenheten som finns nu också fanns vid inflytt, men det hade varit bra om det funnits tydligare bevis för det – ett inflyttningsprotokoll exempelvis.
Som det låter vill värden lägga över ansvaret för skicket på er som nya hyresgäster. Det är det värt att bråka om.
Hej! Kan en Fastighetförvaltare eller en Golvläggare verkligen besikta parket golven ? För det är vad de har gjort. Med tanke på att det är samma fastighetsförvaltare som kommit med utflykt protokollet utan datum och underskrift, jag laddade bilder på protokollet till er . MvhNötegårdsgubben skrev:
Frågan bör nog delas upp i två delar:
Med fuktfläckar och svarta prickar låter det som om golven är i dåligt skick. Om det är så dåligt att de behöver bytas vet jag inte om ni är överens om.
- Är ni överens om att golven är i dåligt skick
- Vems ansvar är det att de är i dåligt skick
Det borde gå att se på fuktfläckarna om de är gamla. Se till att ta mycket bilder som dokumenterar skicket. Ett besiktningsprotokoll som varken är daterat eller underskrivet har lågt bevisvärde. Det rimliga några veckor in i ett boende är att anta att fel på lägenheten som finns nu också fanns vid inflytt, men det hade varit bra om det funnits tydligare bevis för det – ett inflyttningsprotokoll exempelvis.
Som det låter vill värden lägga över ansvaret för skicket på er som nya hyresgäster. Det är det värt att bråka om.
Klicka här för att svara