Utetrappa

11k läst  18 svar

Sida 2 av 2
  1. J
    Medlem Nivå 1
    Är det grönfri eller finns det några alternativ?

2. S
    Medlem Nivå 1
    Vi har duratrapp på vår trappa som vi tvättade med grönfri, som funkar bra. Har även testat duraclean från duracoat som var likvärdig.

3. S
    Medlem Nivå 1
    Kan/bör man högtryckstvätta trappan? Då lossnar ju mossa och alger lätt, men det gör kanske delar av trappan också.. ;-)

4. L
    Medlem Nivå 2
    Jag kan bara intyga att husfix har inte på en utomhustrappa att göra överhuvudtaget. Det är alldeles för klent och ej tillräcklig tålighet mot frost på ytor som kommer ha snö och is på sig. Jag hade någon sådan där fixare före mig på trappan som som gjort så här, husfix + sockelfärg. Det höll inte en enda vinter. Problemen blev avsevärt mindre när jag tog A-bruk alltså ren finbetong och lagde upp med. Det är i mötande skarv med det gamla man ser tendenser att det spricker upp lätt om vintern. Men sockelfärgen är inget underverk i sig, man måste måla och sköta om trappan minst vartannat år om den ska se skaplig ut. Färgen nöts ju bort där man går mest.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: