Hej jag är hyfsat ny på att äga hus, skulle vilja ha lite hjälp på hur man bygger en "billig" lösning.

VI har ett uterum som jag nu har rivit för att det var murket och helt enkelt dåligt underhållet, allt material som inte är trä är sparat och ska byggas upp igen.
Undet uterummet är det ett stort utrymme som jag kommer göra till ett förråd, platta kommer gjutas. Det jag nu undrar över är hur man bygger en billig och stabil vägg för att skapa utrymmet under uterummet. Framför uterummet kommer det även att läggas en pool.
Muren som idag står kommer jag att ta ner och berget ska spräckas bort i veckan. Vilken typ av vägg skulle ni bygga? Som är effektiv och billig, ingen sidan av väggarna kommer återfyllas. Hur skulle ni göra?

Ett renoverat uterum med vita väggar och stora glaspartier mot en grön trädgård, innehållande byggmaterial och möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundarbete vid hus med rivet uterum. Oexponerad mark bredvid husväggen, synlig betongstruktur för planerat förråd under uterummet, och en stege mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.