972 läst ·
33 svar
972 läst
33 svar
Uterum stoppa slagregn/regn
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Men så länge som betongen blir blöt ute så kommer det suga via betongen om där det är torrare så du kommer aldrig få det bra med tätning. Det blir bättre men aldrig bra.
Som de skrev över plattorna skulle vara separerade.
Har så hos mig där jag har cirka 1 cm glapp lite in under skenan så inte det kan suga in vatten via betongen.
Har så hos mig där jag har cirka 1 cm glapp lite in under skenan så inte det kan suga in vatten via betongen.
H Hallerudsbo skrev:Men så länge som betongen blir blöt ute så kommer det suga via betongen om där det är torrare så du kommer aldrig få det bra med tätning. Det blir bättre men aldrig bra.
Har så hos mig där jag har cirka 1 cm glapp lite in under skenan så inte det kan suga in vatten
Det skulle nog vara bäst. Men om man lägger fog under hela skenan så borde det förhindra att vattnet kommer in. För på en sida av uterummet kommer det inte in något vatten direkt.H Hallerudsbo skrev:Men så länge som betongen blir blöt ute så kommer det suga via betongen om där det är torrare så du kommer aldrig få det bra med tätning. Det blir bättre men aldrig bra.
Jag kan leva med att betongen kan va lite fuktigt när det regnar men vill inte ha vatten som ligger.
Det är just när det är slag regn som det regnar in. Kanske kan såga ett snitt I betongen och trä ner en plåt som står emot slagregent kanske.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Jag har golv liggandes i mitt uterum och då vill man inte ha någon fukt som tar sig in.
Men ska du bara ha som uterum med en matta eller liknande så duger det nog bra.
Täta på får du se.
Klarar inte tec 7 så har jag svårt att se att andra är bättre. Tyvärr
Men ska du bara ha som uterum med en matta eller liknande så duger det nog bra.
Täta på får du se.
Klarar inte tec 7 så har jag svårt att se att andra är bättre. Tyvärr
Kan va så att dem som montera partierna inte tvätta rent där dem la på fogen. jag vet att betongplattan va dammig. Vi hade inte behandlat plattan med något dammbindande. Så fogen kanske inte fäste så bra.H Hallerudsbo skrev:
Det kanske blev så när jag la på tec7 också la på det när det var ca 6-8grader ute. Förmodligen va plattan kallare än så.
Annars får jag lägga ålderbeständig plast först i fall jag ska lägga golv i uterummet.
Klicka här för att svara