967 läst ·
33 svar
967 läst
33 svar
Uterum stoppa slagregn/regn
Antar du citerade mig.G grinneby94 skrev:
Jag fick med plastbitar som passade ändan på skenan och skulle silikonas friskt och sen träs över skenan i ändarna. Annars så rinner ju vatten från glaset, ner på skenan och sen ut vid ändarna. Och hamnar under skenan och sen in i uterummet.
Jag hade läckage där i början och fick bättra på efter första regnet.
Men generellt tror jag det blir rätt svårt att få helt tätt mot en betongplatta?
Det kommer aldrig att bli vattentätt då betongen suger vatten..
Det enda rätta är att från början separera betongplattorna inne och ute sam att ha några centimeter högre platta på den invändiga delen som uterummet är alternativt ha en regnvattenränna runt om på utsidan infälld i betongen..
Det enda du kan göra nu är att foga det tätt och leva med det lilla som letar sig in..
Det enda rätta är att från början separera betongplattorna inne och ute sam att ha några centimeter högre platta på den invändiga delen som uterummet är alternativt ha en regnvattenränna runt om på utsidan infälld i betongen..
Det enda du kan göra nu är att foga det tätt och leva med det lilla som letar sig in..
Produkter som diskuteras: "regnvattenränna"
Övergång 68/75/80 mm till regnvattenrännan Mr Flowout
Tillbehör till regnvattenränna
94 kr inkl moms
Läs mer
O [old rusty] skrev:Antar du citerade mig.
Jag fick med plastbitar som passade ändan på skenan och skulle silikonas friskt och sen träs över skenan i ändarna. Annars så rinner ju vatten från glaset, ner på skenan och sen ut vid ändarna. Och hamnar under skenan och sen in i uterummet.
Jag hade läckage där i början och fick bättra på efter första regnet.
Men generellt tror jag det blir rätt svårt att få helt tätt mot en betongplatta?kollade upp deras monteringsanvisning då skulle man foga där istället.
Aa egentligen skulle man ha gjort så men litade på dem som gjorde plattan. Tyvärr.J Jansson69 skrev:Det kommer aldrig att bli vattentätt då betongen suger vatten..
Det ända jag kan göra som du skriver är att tätta. Det är därför jag frågar runt vad jag kan tätta med som håller så länge som möjligt. Även få tips på vad man ska tänka på tex om man ska prima innan eller gör något så det blir så bra som möjligt efter omständigheterna.
När du säger tätta. Vad ska tätta med har du eller någon annan bra sätt att tätta.
Sikaflex 591 är en bra produkt som finns i olika färger, det du behöver göra är att rengöra ordentligt innan applicering och att temperaturen är på den varmare sidan..G grinneby94 skrev:Aa egentligen skulle man ha gjort så men litade på dem som gjorde plattan. Tyvärr.
Det ända jag kan göra som du skriver är att tätta. Det är därför jag frågar runt vad jag kan tätta med som håller så länge som möjligt. Även få tips på vad man ska tänka på tex om man ska prima innan eller gör något så det blir så bra som möjligt efter omständigheterna.
När du säger tätta. Vad ska tätta med har du eller någon annan bra sätt att tätta.
https://www.amazon.se/SIKA-Sikaflex-591-applikationer-Fukthärdande-Högelastisk/dp/B097GVW4T4
J Jansson69 skrev:Sikaflex 591 är en bra produkt som finns i olika färger, det du behöver göra är att rengöra ordentligt innan applicering och att temperaturen är på den varmare
Den verkar vara bra för aluminium men inte betongJ Jansson69 skrev: