Efter att ha sett farsans stolpar ruttna så byggde jag med impregnerade stolpar.
För att minska sprickbildning så limmade och skruvade jag ihop 2st 45*90
Efter att ha sett farsans stolpar ruttna så byggde jag med impregnerade stolpar.
För att minska sprickbildning så limmade och skruvade jag ihop 2st 45*90
Jag vet, men då frugan ville ha synliga stolpar som var lite grövre, utan skarvar, så fick det bli såna. Vad gör man inte...
Ska målas vita nu strax, tyvärr hann vi inte innan det kom regn nu i dagarna så dom får torka lite. Att det finns risk att dom ruttnar vet jag, men lär ta några år. Limträ ska ju dessutom vara mer rötbeständigt sägs det ju. Ruttnar dom får vi ta det problemet då...
Uppdatering för dom som är intresserade av det...
Börjar närma sig. Panel på insidan hålls det på med (Moelven Rough) och på utsidan är det "bara" simsbrädorna och knutbrädor kvar. Dörrarna ska komma nästa vecka preliminärt. Förhoppningsvis kan det vara klart innan bockjakten men det vet man ju inte...
Uppdatering för dom som är intresserade av det...
Börjar närma sig. Panel på insidan hålls det på med (Moelven Rough) och på utsidan är det "bara" simsbrädorna och knutbrädor kvar. Dörrarna ska komma nästa vecka preliminärt. Förhoppningsvis kan det vara klart innan bockjakten men det vet man ju inte...
Tackar. Idag va det tänkt att dörrpartierna skulle in, men DHL har slarvat bort skenorna. Bara dörrarna kom... Så det är strax klart, ska bara målas på utsidan, elen göras klart och taket laseras. Förutom dörrarna