Jag har idag en sipporexplatta på 24kvm (8X3m)som jag ska bygga ett uterum på. Under plattan ligger det ett garage.
Problemet är att plattan har en lutning utåt på ca 5cm/m (totalt 15cm).

Uterummet jag tänkt bygga är med skjutpartier och har ett golv av trätrallor.

Hur ska jag göra för att rätta upp underlaget på bästa sätt?
Behöver jag gjuta/flytspackla eller räcker det med att kila upp golvreglarna till en jämn nivå?

Blir det kanske fult med kilningen då man kommer att se igenom trallspringorna?

Finns det andra lösningar?
 
Lämpligt att regla upp för ett nytt golv på garagetaket, om nu höjderna medger detta=
höjd till befintlig dörr/golv i bostadsdelen. Det hör nog till ovanligheten att man tar ett par steg upp, för att komma till uterummet ;) börja med en 45 regel vid väggen och en 195 längst ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.