Hallå. Jag funderar på att påbörja något slags uterum men är osäker på om det är möjligt då det är tre tak som sluttar ned mot platsen jag vill ha uterummet. Bifogar bilder på hur huset ser ut nedan. Vit villa med sluttande tak och röd markering där uterum planeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av husplan med markerat område för önskat uterum i rött på terrassen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill ha uterummet enl röda markeringen. Tanken är pulpettak i kanalplast med högsta punkt från altandörren.
Är det möjligt ur snöbelastningssynpunkt om man sätter snörasskydd runtom hela taket?

Har letat och letat efter liknande placering av uterum men ej hittat.
Väldigt tacksam för era tips och åsikter.
Mvh
Robin
 
Pewbinator Pewbinator skrev:
Hallå. Jag funderar på att påbörja något slags uterum men är osäker på om det är möjligt då det är tre tak som sluttar ned mot platsen jag vill ha uterummet. Bifogar bilder på hur huset ser ut nedan.[bild] [bild]
Vill ha uterummet enl röda markeringen. Tanken är pulpettak i kanalplast med högsta punkt från altandörren.
Är det möjligt ur snöbelastningssynpunkt om man sätter snörasskydd runtom hela taket?

Har letat och letat efter liknande placering av uterum men ej hittat.
Väldigt tacksam för era tips och åsikter.
Mvh
Robin
Svårt att säga utan att veta vart i landet huset ligger och vilka snölaster man kan förutsätta, förmodligen går det i mellansverige och söderut.

Men rent estetiskt skulle jag säga, absolut inte.
Jag tycker att du bör överväga ett fristående uterum eller möjligtvis slå ut mittersta fönstret till en dörr i vardagsrummet eller en ny dörr i vardagsrummets långsida och lägga altan där.
 
ARJU ARJU skrev:
Svårt att säga utan att veta vart i landet huset ligger och vilka snölaster man kan förutsätta, förmodligen går det i mellansverige och söderut.

Men rent estetiskt skulle jag säga, absolut inte.
Jag tycker att du bör överväga ett fristående uterum eller möjligtvis slå ut mittersta fönstret till en dörr i vardagsrummet eller en ny dörr i vardagsrummets långsida och lägga altan där.
Tack för din kommentar! Bor på, Upplandskusten

Estetiska biten får vi överväga gentemot extra kostnaden samt ytterliggare omöbleringsbara ytan en extra dörr skulle leda till inomhus :), kan tillägga att altanen vätter mot sydväst.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.