Hallå. Jag funderar på att påbörja något slags uterum men är osäker på om det är möjligt då det är tre tak som sluttar ned mot platsen jag vill ha uterummet. Bifogar bilder på hur huset ser ut nedan.
Vill ha uterummet enl röda markeringen. Tanken är pulpettak i kanalplast med högsta punkt från altandörren.
Är det möjligt ur snöbelastningssynpunkt om man sätter snörasskydd runtom hela taket?
Har letat och letat efter liknande placering av uterum men ej hittat.
Väldigt tacksam för era tips och åsikter.
Mvh
Robin
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill ha uterummet enl röda markeringen. Tanken är pulpettak i kanalplast med högsta punkt från altandörren.
Är det möjligt ur snöbelastningssynpunkt om man sätter snörasskydd runtom hela taket?
Har letat och letat efter liknande placering av uterum men ej hittat.
Väldigt tacksam för era tips och åsikter.
Mvh
Robin
Svårt att säga utan att veta vart i landet huset ligger och vilka snölaster man kan förutsätta, förmodligen går det i mellansverige och söderut.Pewbinator skrev:
Hallå. Jag funderar på att påbörja något slags uterum men är osäker på om det är möjligt då det är tre tak som sluttar ned mot platsen jag vill ha uterummet. Bifogar bilder på hur huset ser ut nedan.[bild] [bild]
Vill ha uterummet enl röda markeringen. Tanken är pulpettak i kanalplast med högsta punkt från altandörren.
Är det möjligt ur snöbelastningssynpunkt om man sätter snörasskydd runtom hela taket?
Har letat och letat efter liknande placering av uterum men ej hittat.
Väldigt tacksam för era tips och åsikter.
Mvh
Robin
Men rent estetiskt skulle jag säga, absolut inte.
Jag tycker att du bör överväga ett fristående uterum eller möjligtvis slå ut mittersta fönstret till en dörr i vardagsrummet eller en ny dörr i vardagsrummets långsida och lägga altan där.
Tack för din kommentar! Bor på, UpplandskustenARJU skrev:
Svårt att säga utan att veta vart i landet huset ligger och vilka snölaster man kan förutsätta, förmodligen går det i mellansverige och söderut.
Men rent estetiskt skulle jag säga, absolut inte.
Jag tycker att du bör överväga ett fristående uterum eller möjligtvis slå ut mittersta fönstret till en dörr i vardagsrummet eller en ny dörr i vardagsrummets långsida och lägga altan där.
Estetiska biten får vi överväga gentemot extra kostnaden samt ytterliggare omöbleringsbara ytan en extra dörr skulle leda till inomhus
Klicka här för att svara