Vi ska bygga uterum och har nu kommit till belysningen. Vi gillar inte de ”spottar” som Willab Garden säljer så vi har funderat på att skaffa egna som ska ”fällas in” i reglarna som håller uppe kanalplast-taket.

Jag har även fungerat på om det skulle vara mysigare och enklare att installera dimbara LED-lister på någon strategist plats. Kanske under en list strax under kanalplasten.

Vad har ni för idéer och erfarenheter?

/Björn

H HeloBE skrev:
Vi ska bygga uterum och har nu kommit till belysningen. Vi gillar inte de ”spottar” som Willab Garden säljer så vi har funderat på att skaffa egna som ska ”fällas in” i reglarna som håller uppe kanalplast-taket.

Jag har även fungerat på om det skulle vara mysigare och enklare att installera dimbara LED-lister på någon strategist plats. Kanske under en list strax under kanalplasten.

Vad har ni för idéer och erfarenheter?

/Björn
Hej.

Ska ni bygga ett fristående uterum eller anslutet till fastigheten?

Joakim

H H Joakim skrev:
Hej.

Ska ni bygga ett fristående uterum eller anslutet till fastigheten?

Joakim
Uterummet kommer att stå anslutet till fastigheten längs långsidorna. Ca 25M2

Okey.

Jag har ett fristående uterum med sadeltak så jag har fäst armaturen för belysning av "matsalsbordet" i nockbalken. Med andra ord ger mitt svar dig inte många tips.

Lycka till med bygget

F
Ett uterum används ju till största delen när det är ljust ute, och med genomskinligt tak är det tillräckligt ljust där inne.
Men vill man sitta där kvällstid så tänder jag hellre belysning över bordet, levande ljus, lyktor eller en fotogenlampa, snarare än ledlister och spottar i taket.
Det här är ett Willab uterum, och här sitter en ledlist på den regel som takstolarna vilar på, syns som en liten aluminumprofil. Takstolar i ett uterum med ett genomskinligt tak och en liten aluminiumprofil där en ledlist är monterad, utomhus omgiven av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den används dock mest som städbelysning…

F fredrik.johansson skrev:
Ett uterum används ju till största delen när det är ljust ute, och med genomskinligt tak är det tillräckligt ljust där inne.
Men vill man sitta där kvällstid så tänder jag hellre belysning över bordet, levande ljus, lyktor eller en fotogenlampa, snarare än ledlister och spottar i taket.
Det här är ett Willab uterum, och här sitter en ledlist på den regel som takstolarna vilar på, syns som en liten aluminumprofil.[bild]
Den används dock mest som städbelysning…
Belysning över matbordet. Vi nyttjar uterummet året om. Belysning över matbord i uterum med grå korgstolar och dekorationer på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.