Hej

Håller på med Utekök, kommer ha el, rinnande vatten mm

Fungerar vilken diskho som helst för utomhusbruk och vilken blandare som helst? Någon som vet var jag kan köpa koppling för att koppla på blandaren på vanliga vattenutkastaren?

Tips på snygga gångjärn eller dörrar som jag kan använda?

Har ni några andra smarta tips så tar jag gärna emot det med! Kommer ha el med kyl, vinkyl, grill, pizzaugn och gjuten skiva.
 
Så länge du tömmer ut vatten innan det fryser så fungerar de flesta modeller, men i mina föräldrars sommarstuga så lärde vi oss att blandare av billigare märken ofta inte dränerade så bra som de av dyrare märken. Det gäller dock inte generellt...
 
Adapter till vattenutkastare finns det många av. Jag hade valt adapter till PEM och dragit PEM till köket.
 
Ja lite det istället för att köpa ikeas kallvattenkran för 299 så kan man köpa mer rejäla grejer om jag går på vanliga sortimentet.

Vad är fördelen med PEM? Kan du länka vart jag kan köpa koppling till vattenutkastaren och sedan till blandaren? Eller finns det något bra paket?
 
I Nicaragua är det vanligt med utekök.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Adapter till vattenutkastare finns det många av. Jag hade valt adapter till PEM och dragit PEM till köket.
Hur flexibel är PEM slangen? Jag behöver dra den ganska långt till köket ca 20meter och det är inte rakt precis… 😂
 
Behöver du göra kraftiga svängar så finns det 90-graders kopplingar. Jag har ett par sådana i mitt garage exempelvis, de har inte läckt en droppe på många år. Slangen kommer på rulle med en knapp meters diameter om jag kommer ihåg rätt.
 
  • Gilla
Bygg-jan123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.