Mikael_L
Hej.
Nu har jag skruvat upp alla vindskivor, som var grundade och målade första varvet innan montaget.

Jag skruvade dom med trallskruv och nu är det ju en massa hål där skruvskallarna gått in, så jag tänkte att jag borde trycka i lite akrylfog för utebruk där.
Och måla slutstrykningen sen.

Är det rätt tänkt?

Rätt tänkt hade varit att inte dra i skruven så långt att det blev hål, men i detta läge skadar det nog inte med lite mjukfog.... :=)

Mikael_L
Jag var nog mer eller mindre tvungen. Hälften av skruvarna sitter vinklade 45° för att kunna dra i något vettigt och ändå göra rätt nytta. :)

OK, då ska jag åka och köpa en tub med vit utefog då, jag har iofs grå, men det känns bra att använda vit där det ska målas vitt.

Räcker det inte med att bara måla? Tror inte att man kommer att lägga märke till "hålen" från marken. Tänker på den dag du ska byta vindskivor och hur mycket du kommer att svära när du inte hittar skruvarna. Eller är du rädd att fukt samlas i hålen och påskyndar åldringen? Då är nog fog bra.

Mikael_L
Jag tänker nog både på att fukt lättare hittar in där och att det kanske syns (lite).
Men mest var nog min omsorg om att inte släppa in vatten där.
Och just nu kom jag på ett argument till, att det blir lite lättare att måla när jag inte ska hålla på och försöka få in färg där. Ja ungefär lika mycket lättare som det jobb jag just nu lagt på att foga hålen ... :P

Exakt, jag har redan fogat klart, så nu hoppas jag ingen kommer och skriver något om att man absolut inte får foga där pga "bla, bla, bla ... :O

Mikael_L skrev:
Ja ungefär lika mycket lättare som det jobb jag just nu lagt på att foga hålen ... :P
He, He, He....

Nej jag kan inte tänka mig att det skulle vara fel med fog på något sätt och snyggare blir det ju! Det är väl den dagen du ska byta vindskivor då möjligen ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.