Hej hej. Är nyreggad användare här och även nybliven husägare :) Flyttar in den 20 april och nu är det så att de två garage som finns i källaren behöver göras iordning. Är nu lite sugen på att se hur ni andra har det i era garage så man kanske kan få lite inspiration vad gäller färgsättning, ljussättning, förvaringsmöjligheter osv. Vore jättetacksam om man kunde få lite hjälp på traven, så kanske man inte räds för att komma tillbaka och be om mer tips i framtiden :)

Tack på förhand
Fredrik

Hej och välkommen!

Skriv gärna lite mått på utrymmet....är det plats nätt och jämt til fordon eller finns det sidoutrymmen som kan utnyttjas?

Hade du endast tänkt ha bilen där eller vill du ha det som mekkverkstad/snickarbod, eller har du några andra planer/funderinar för utrymmet?

Utöka infon lite så tror jag du får många svar!

/AB

Tack så mycket. Nu är det tyvärr så att jag inte haft möjlighet att ta några mått på utrymmena än, men det ska jag försöka göra i veckan så jag vet hur mycket färg osv det går åt. Men de är iaf olika breda, så det ena är tänkt som "förvaring" av bil och det andra som "huvudgarage" om man säger så, där är det alltså tänkt att jag ska kunna meka osv. Hur djupa/långa de är har jag svårt att uppskatta, men det räcker gott och väl till min lilla Felicia ;) Ska iaf använda utrymmena endast till garage som det är nu iaf som sagt, så det inte bara blir nån typ av förråd som man bara fyller med skräp.

Den idé jag har just nu är iaf att ha nån ljusljus grå/gråblå på golv och en bit upp på väggarna och sedan ha vitt på överdelen av väggar och i taket. Blir även en del belysning i form av lysrör är det tänkt. Har också tänkt ha nån form av arbetsbänk och skåp för förvaring av verktyg o dyl.

Och som sagt så får jag återkomma med mått på allting. Alla bidrag med bilder och idéer uppskattas dock. Kan det vara värt att låta nån firma fixa golv t ex så det blir ordentligt jämt o fint, och vad kan det isåfall kosta på ett ungefär?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.