Mina föräldrar köpte för en halv förmögenhet ett Marbodal -kök, med installation av rubbet. Ett ganska stort kök. Köksstilen är den gamla stilen, som likar detta på bifogad bild. Något jag noterade efter att köket var klart att de saknades lådor där övre väggskåpen ligger an direkt mot köksbänken. Det brukar alltid vara lådor där direkt under dörren, men mina föräldrar fick bara en sockel där.
Min mor tänkte inte på detta i beställningsprocessen men borde inte kökssäljaren/ritaren rekommenderat detta? Eller kan det va så att etablerade Marbodal inte har sådana självklara lösningar?!
Det kan tilläggas att just detta Marbodal -kontoret rekommenderade en installationsfirma där kökssäljaren var släkting med en av hantverkarna, och som gjorde ett katastrofalt fult kakeljobb!! Det var mängder med ful silikon, och även där det inte skulle va silikon (på svindyr tapet) Fula avslut där plattor kapats på mitten o utan kakellist, utan bara silikonkladd. Sistnämnda var bara en parentes dock
....så tillbaka till lådorna, har ni varit med om att det inte är lådor vid denna skåptyp?
Nu var detta några år sedan så det är för sent att göra något, men jag ville ta upp det ändå o få inputs.