I nya köket så skall jag bredvid kylen ha ett bänkskåp och ovanför detta ett vitrinskåp. På bänskåpet skall jag såga till en ekbänkskiva där jag skall ha kaffemaskinen. För att underlätta själva vattenpåfyllningen så funderar jag på att ha hela bänkskivan utdragbar.
Annars blir det tight med space under vitrinskåpet och jag vill ej dra ut hela kaffemaskinen varje gång. Skivan blir ca 650*650 mm stor och 30mm tjock. Nu är frågan om man kan använda vanliga lådbeslag (expansionsbeslag) till detta eller det behövs kraftigare grejor... Kaffemaskinen väger ca 12 Kg... och skivan kanske 10 Kg

J P-A

bygga_bo skrev:
Det finns expansionsbeslag som klarar betydligt mer vikt än vad du behöver. Kolla tex: [länk]

Vill du lyxa till det och få skivan att poppa ut med ett litet tryck på kanten så kan du köra med dessa: [länk]. Dessa har jag själv använt till annat, och de fungerar bra. Kostar runt 3-400 spänn om jag inte minns helt fel.
Men det är jhu underbart... och butik i Malmö!!!! Hoppas att man kan handla där som privatperson bara...

Tack skall du ha!!!

J P-A

JPA666 skrev:
...Hoppas att man kan handla där som privatperson bara...
Det vet jag att du kan. Lycka till med projektet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.